NieuwJe kunt nu naar Fox News -artikelen luisteren!

KANSAS CITY, MD. – Engineers bevinden zich in de laatste testfase van een cockpitwaarschuwingssysteem waarvan ze zeggen dat dit kan stoppen met het sluiten van de oproep op de startbaan.

Honeywell Aerospace’s “Surface Alert System” of “Surf” kan detecteren wanneer een ondeugende vliegtuig naar een ander vliegtuig gaat dat is gewist voor een takeof of landing. Het systeem komt de startbaan binnen in een botsingscursus met het goedgekeurde vliegtuig, terwijl het systeem de piloten twee auriale alert geeft. De eerste waarschuwing klinkt 30 seconden vóór de botsing en de tweede alert klinkt 15 seconden vóór de botsing.

Honeywell -testpiloot Doug Ribisinsky zegt: “Het klinkt als een korte tijd, maar dingen gebeuren zo snel en 15 tot 30 seconden zijn eigenlijk een heel groot interval als je op deze snelheid beweegt.”

De Aerral Call-out bevat een automatische stem met de tekst “Verkeer op de startbaan”.

“Het is heel goed, ik zal direct zeggen, bel,” zei Ribisinsky.

Donatie aan Dems aan Dames heeft een lange geschiedenis om Trump op te halen voor UN Aviation Office, Nicky Haley

Wanneer piloten in een botsingscursus zijn met een ander vliegtuig tijdens de branding en de landing, geven ze twee intrigerende waarschuwingen. De eerste waarschuwing klinkt uit 30 seconden van de botsing en de tweede alert klinkt uit 15 seconden. (Honeywell Aerospace)

Honeywell Kura zeilde van Kansas City Downtown Airport in Missouri naar de topeca van Kansas. Tijdens de procedure van testvlucht 757 in Topca parkeerde het Honeywell Cruu -lid een klein Gulf -vliegtuig aan het einde van de startbaan, waardoor het waarschuwingssysteem op de branding werd geactiveerd. Na het luisteren naar beide alert was de piloot sluwd een “go-round”.

De demonstratie imiteert een close call uit 2023 op Austin-Burgstrom International Airport in Austin, Texas. In die scène werd een FedEx B767 vrijgemaakt om in een slechte staat te landen. Toen het FedEx -vliegtuig naderde, merkten de piloten op dat de South -West Airlines B737 was uitgelijnd op hun onderste startbaan. De FedEx-piloten waren in staat om een ​​laatste-seconde Go-One-chauffeur te doen om botsing te voorkomen, maar Honeywell zei dat het systeem op de branding, wat niet bijna toen was, een extra melding van 20 seconden aan de piloten kreeg.

Duffy Bindu beschuldigt Biden, Batigig Air Traffic Controller klaagt van opblazen in de pijpleiding: ‘Number is sappig’

Surf is afhankelijk van de technologie die wordt beheerd door de Federal Aviation Administration genaamd “Smart X” en het is ongeveer 20 jaar geweest.

Honeywell begon een systeem te ontwikkelen in surfen in 2021 toen de luchtvaartmaatschappij meer nauwe oproepen op de startbaan opmerkte. Met behulp van “ADS-B” -technologie, een GPS-systeem dat de locatie van het vliegtuig aan andere piloten bekend maakt, konden ingenieurs de vliegtuigen in de clash-cursus bepalen.

Engineers ontwikkelen zich sinds 2020 op Surf op het bord Honeywell Test Flight 757. (Fox News)

In 2024 meldde de FAA de 1.664 baanaanval, toen deze zonder vliegtuig de landingsbaan binnenkwam. Zeven van de twee vliegtuigen die bij het botsingscursus betrokken zijn.

De FAA heeft tot nu toe de agressie van 657 catwalk gemeld in 2025.

De Federal Aviation Administration meldde de 9.6664 landingsbaanagressie in 2021. Van deze zijn zeven botsingscursussen betrokken bij vliegtuigen. (Fox News)

“Serieus, ik denk dat er voor veel passagiers geen waarschuwing is om je vandaag te laten weten dat je klaar bent om in een ander vliegtuig op de startbaan te rennen,” zei Thia Fierresen, Honeywell Aerospace de technische kerel.

FAA ‘Equip’ nadat de radiofrequentie is beïnvloed nadat de freakfrequentie is beïnvloed door de luchthaven van het werk, heeft de grond geannuleerd

De FAA zegt dat de beste manier om landingswegenaanvallen uit te roeien, is om de luchthaveninfrastructuur te verbeteren door randlichten, bestratingsmarkers, handtekeningen en taxibanen minder ingewikkeld te complexeren. Sinds 2021 heeft de FAA ongeveer $ 12 miljard verstrekt aan luchthavens in het hele land voor de ontwikkeling van de luchthaveninfrastructuur.

Honeywell -ingenieurs zeggen dat de piloten de laatste verdedigingslinie zijn om landingsbaanaanvallen te voorkomen. (Fox News)

Fierresen zei echter dat de piloten de laatste verdedigingslinie zijn.

“Piloten hebben een lot van vliegtuigen,” zei Fierresen. “De piloot kan alles goed doen, maar op weg naar de ramp.”

Klik hier om Fox News -app te krijgen

Honeywell Aerospace gooit het prototype in de Big Airlines en hoopt dat het systeem tegen september zal worden gecertificeerd. Ingenieurs zeiden dat het systeem begin 2026 aan commerciële vluchten kon worden toegevoegd.

Bronlink