Een recente toename van de populariteit van de wedstrijd heeft geleid tot het wereldwijde wedstrijdtekort dat wordt uitgevoerd door de vraag en de beperkte productie van Japan, waar overeenkomsten van hoge kwaliteit groot zijn.
Justin Sullivan | Getty Image News | Getty -afbeelding
TOKYO – Toen Matcha Cafe ongeveer drie decennia later met pensioen ging in reclame om een café te starten, had hij nooit gedacht dat hij in zijn winkels zou schudden voordat hij het opende. Tegen de middag worden de matcha -poederbloemen in zijn schappen verkocht, terwijl de meeste buitenlandse klanten wachten om zijn nieuwste groene begrip te proberen.
Zijn winkel, een van de gelukkigen, de wedstrijd van de Atilia. Hoewel het aanbod van wedstrijden in Japan laag is vanwege de wereldwijde rage, betaalt Kyoto’s 4 -jarige thee -producent een partnerschap met Marukiu Quamen.
Nagao zei: “Toen ik hoorde dat al hun thee in een magazijn zat tijdens Kovid, wilde ik iets doen,” zei Nagao. Vier jaar later heeft hij twee winkels in Japan, een Vietnam Ho Chi Minh -stad en een nieuwe outlet die binnenkort zal worden geopend in Cebu City, Filippijnen.
Japan slikt de wedstrijd al sinds de twaalfde eeuw, de meest hoge -rituelen tijdens de theeceremonie die alleen poeder vereist. De vraag is de hemel aangeraakt in de afgelopen jaren als de bekendheid van de wedstrijd als de antioxidant-verpakte superfood verspreidde boven het ticket. Een post-pandemische toerisme boem duwde de prijs ook nog meer.
Volgens het Japanse ministerie van Financiën exporteerde Japan vorig jaar, vier keer meer dan tien jaar geleden 36,4 miljard yen ($ 247 miljoen). Ongeveer 44% van de Verenigde Staten was gebonden in de Verenigde Staten, meestal in de vorm van poeder, zoals wedstrijden.
De Japanse regering overweegt subsidie om boeren aan te moedigen meer velden op te offeren in een poging de druk op de oudere boerengemeenschap van Japan op te lossen Tencha, thee gebruikt bij het maken van wedstrijden.
Tencha-opbrengsten zijn winstgevender maar arbeidsintensiever, omdat de knoppen tegen de zon moeten worden beschermd om hun verschillende grasachtige geur te brengen. Producenten zeggen dat de bladeren niet genoeg hand hebben om te oogsten, stoom en droog voordat de bladeren worden gepoederd.
Winkelrantsoen benodigdheden
Tencha Price op deze voorjaarsveiling in Kyoto 170% van de sprong De Global Japanese Tea Association heeft gezegd dat 8.235 yen vanaf een jaar geleden 8.235 yen. Het heeft het vorige record van 4.862 yen per kg per kg in 2016 verbrijzeld.
Veel retailers hebben ook gezegd dat de prijs van de wedstrijd vorig jaar is verdubbeld en het is moeilijk geworden om een klein blik te vinden, zelfs in Tokio.
Winkels stellen de limiet om hun voorraad te verlengen, hamsteren te ontmoedigen en ongeautoriseerde wederverkopers te voorkomen. Voor het record aantal toeristen dat Japan bezoekt, blijft de wedstrijd echter een populair souvenir.
Veel retailers hebben gezegd dat de prijs van de wedstrijd het afgelopen jaar is verdubbeld, en zelfs in Tokio is het moeilijk geworden om een klein blik te vinden, zelfs in Tokio.
Veel online winkels verkocht een paar maanden geleden werden een paar maanden geleden verkocht toen Amerikaanse kopers zich haastten om voor het verwachte tarief in te slaan.
Kaminari Isa verkoopt alles van matchbier tot match crème puffs in vier winkels in het Asakusa -district in Tokio, en zegt dat het ontvangen van e -mailverzoeken voor één ton match niet ongewoon is.
“We zijn blij,” zei Miku Sugawara, die een winkel exploiteert. “Maar we kunnen maar veel verkopen.”
De winkel verkoopt wedstrijden van de eerste oogst van het seizoen, terwijl de theebladeren zacht zijn, die als de hoogste kwaliteit worden beschouwd.
Net als vele anderen in de handel, heeft Sugawa zijn bezorgdheid geuit dat de recordwave van deze zomer het theemrag van het volgende jaar kan verlagen en de prijs nog hoger kan verhogen.
Match wordt gecombineerd met de boom
De concurrentie om bronnen te produceren en voldoende bedragen is zo intens dat het gedwongen is Dit nGreen Tea in flessen is de grootste verkoper ter wereld die in mei een speciaal gedeelte creëert.
Het bedrijf voorspelt de toename van de buitenlandse omzet dit jaar met 11% en verhoogt de prijzen van 50% naar 100% sinds september in het licht van hogere grondstoffen en arbeidskosten.
Ito Na heeft toegewijde contracten met boeren waaraan het 7 biedt,,000 ton gewone groene thee per jaar, maar ongeveer 600 ton toncha.
Ito n zei dat het een uitdaging was om in te stemmen met de boeren om meer Tenchars op te voeden, omdat veel mensen hun bezorgdheid uitten dat de huidige boom kon worden verminderd, zei Ito n.
“De populariteit van wedstrijden was ongelooflijk onze eigen fabriek en al onze aannemer Jams–Verpakt, “Yasutaka Yokomichi, directeur van de nieuwe wedstrijdafdeling van Ito N.
De Japanse overheid overweegt de subsidie van boeren om hun tenchars aan te moedigen om meer velden te onderscheiden, thee die wordt gebruikt om wedstrijden te maken.
Hij zei dat een van zijn prioriteiten is om voldoende molens te beveiligen om de bladeren van Tencha te verpakken, waaronder nieuwe investeringen om de eigen voordelen van de in te breiden. Het kan een uur duren om slechts 40 gram match te matchen, omdat de warmte verkregen uit een snel proces de kwaliteit kan verminderen.
Nagao van Atilia zei dat het opleiden van klanten over verschillende cijfers van wedstrijden de enige effectieve optie kan zijn.
Hij zei dat Sado’s fan, of poeder “theepad” premium-grade niet nodig is om een goede match AUI Bowl te maken, zei hij. Als ondernemer is het volgende grote ding zijn bezienswaardigheden.
“Hojicha,” zegt Nagao, het profiel van Notteer en andere soorten thee, waaronder lage cafeïne. “Kijk, ik heb er nog maar één over vandaag.”