Hugo Ortega deed een goed salaris als een Amerikaan, ingenieur en langdurige vriendin.
Maar hij was niet gelukkig, zei hij.
“Ik hou niet van het werk dat ik moest doen. Ik hield niet van de graad die ik net had afgemaakt,” zei ze. “” Ik begon een soort gewicht te voelen door veel dingen in mijn leven. “
Dus, zei hij, hij was allemaal – zijn werk, zijn relatie, zelfs zijn land – voor de rugzak over de hele wereld.
Acht maanden na zijn reis zei Ortega dat zijn leven in een hostel in Myanmar zijn leven heeft veranderd met Yat Deccan in Zuid -Afrika.
“Ik keek, weet je, werken in een bar of … iets meer backpacken of Engels lesgeven in China,” zei hij. “Niets daarvan was zo sexy als zijn werk.”
Hij zei dat twee mensen drie maanden samen reisden.
“Ik ontmoette meer van zijn vrienden die veel vrienden hadden die dat waren”, zei hij. “Hoewel ik geen ervaring had met het runnen van een boot, (wist ik) dat ik het kon doen” ”
Reality Television Show “hieronder onder de bodem van het dek” staat op het St. David Yacht -bord op het bord.
Fred_zaguenu_bravo
Hij zei dat Ortega nu al meer dan een decennium in de YATTING -industrie heeft gewerkt, eerst als een Decand en vandaag als een supermannenkapitein, zei hij. Dit werk deed ook een stap in de Bravo Reality TV -serie ”Onderaan het dek“Dat geeft een glimp van het leven op het luxueuze jacht.
Misvatting
Mensen die geïnteresseerd zijn om aan de jachten te werken, hoeven geen gespecialiseerde zeeman te hebben of een bootervaring te hebben, zei Ortega.
“De sleutel is om echt bereid te zijn om te leren,” zei hij, naast het hebben van een “klantenservice of horeca -persoonlijkheid”.
Hij zei dat bijna elke werknemer van een jacht met gasten werkt, zei hij, zo vriendelijk en overeengekomen kritieke kenmerken. “Sommige mensen hebben het gewoon niet in hen,” zei hij.
Hij zei dat in de Ortega Yoting -industrie in een jaar, 000 36.000, meer tips, begon als een decanhand, zei hij. Als kapitein verdiende hij $ 10.000 per maand, meer tips.
Bron: Hugo Auratega
Ortega zei wat open en nederig was.
“Als je niet iemand bent die bereid is te leren, of van bodem begint of weer dwaas bent, wordt het moeilijk,” zei hij.
Hij waarschuwde ook dat, in tegenstelling tot populaire overtuigingen, zwerftaken van de klassieke “9 tot 5” niet eenvoudig zijn.
“Er zijn veel bemanningen, maar niet erg goed bemanning,” zei hij.
Hij zei ook dat de fysieke aanwezigheid in de industrie belangrijk is, maar problemen veranderen. Jonge, knappe mensen vinden snel banen, zei hij, maar de bemanning wordt in de loop van de tijd diverser.
“Soms krijgen mensen het idee dat oh, iedereen een mal is,” zei hij. “Het blijft veranderen.”
Ortega huldigt een andere moeilijkheid in het werk in: wegblijven van familie, vooral op vakantie, verjaardagen en speciale gelegenheden.
“Ik kreeg familie in de Verenigde Staten, ik kreeg een beste vriend in Singapore, ik kreeg een broer die in Australië woont en in het Caribische gebied kreeg ik veel uitgebreide gezinnen,” zei hij.
Ortega zei dat hij vaak in zijn vrije tijd werd verscheurd met zijn geliefden en plaatsen van zijn keuze.
“Mijn hart is in Azië en Europa,” zei hij.
Binnenkomen
Ortega richt zich nu op de volgende partij Yotti door haar te adviseren
“Superiachot Sunday School,“Een cursus- en coachingprogramma dat hij met zijn vriendin werkt.
“Dit is eigenlijk toen ik begon toen ik wist dat alles was als een hersendump,” zei hij.
Ortega helpt nu anderen die de Yatting -industrie willen betreden, “ik wist wanneer ik begon” om alles te delen.
Bron: Hugo Auratega
Sinds het begin van het programma in 2022 zei Aurtega dat meer dan 90% van haar studenten banen vonden in de YATTING -industrie. Er is echter nog maar 60% werkzaam omdat sommige mensen van gedachten zijn veranderd over het jachtleven, zei hij.
Maandelijks loon voor Afhankelijk van de grootte en locatie van de YAT, zei de ingangsploeg van $ 3.000 naar $ 4.500, zei Orega. Het starten van het salaris kan echter hoger zijn voor chef -koks en ervaren bemanningen.
Hij zei dat de tips dit bedrag niet bevatten. In de zomer kunnen mensen hun salaris dubbel verdienen of zelfs verdrievoudigen, zei hij.
Als ingenieur verdiende Oratega jaarlijks meer dan $ 100.000, die hij als decand creëerde dat hij het eerste jaar op zee creëerde. Hij zei echter dat zijn boot erg laag was.
“Ik betaalde niet voor de auto, ik betaalde niet voor een huis, ik was al op reis voor mijn werk,” zei hij. “Het enige dat ik aan het doen was, was dat ik zoveel spaarde.”
Hij zei dat de belastingvoordelen van het zeeleven ook kunnen worden geprofiteerd, zei hij.
“Het lijkt erop dat je veel meer geld verdient dan het aantal aantal. En de cijfers zijn al goed, vooral in hogere posities,” zei hij.
Hij zei dat Artaga momenteel $ 10.000 per maand verdient, exclusief tips, die dit bedrag kunnen verdubbelen, zei hij. Hij zei dat de 90-meter jachtkapiteins tot $ 30.000 per maand kunnen verdienen.
Maar Orta waarschuwde strikt voor de toegang tot de jachtindustrie voor geld.
“Als je op het hek bent en erover nadenkt, realiseer je je alleen dat het niet allemaal regenboog zal zijn,” zei hij.
Sommige mensen brengen 200 dagen per jaar in het water door, zei hij.
Voor degenen die vastzitten in hun leven, degenen die niet leuk vinden wat ze doen, zei hij: “Natuurlijk, ga eruit.”
“Het leven is vrij kort,” zei hij. “Ik wil zoveel zien als ik kan.”
– Claim ontkent: zowel Bravo als CNBC bezaten de Comcast erdoorheen NbcUiversaal Assistent -bureau. De NBC Universal Cable Cable Network -portfolio, inclusief de Comcast CNBC, verandert het grootste deel van de netwerkportfolio in een nieuw bedrijf genaamd versie.