De Labubu -speelgoedverpakking is te zien in een souvenirwinkel in Crako, Polen, op 21 augustus 2025.
Zakub Porjiki | Nurfoto | Getty -afbeelding
Zelfs Confucius gaat de Chinese “blinde doos” rage binnen.
Tot de grootste leeftijd van China in de hoofdtempel in Beijing, verkopen souvenirwinkels een reeks “blinde doos”, omdat de geschenken zo zijn verpakt dat de kopers niet precies weten wat voor soort items ze kopen totdat ze beloven.
Een populaire blinde doos in de winkel is een ijsbehandeling met de zegen van Confucius. Aanbidders betalen $ 4,50 en lezen net na de banketbakker lezen dat ze topstudenten zijn of voorbestemd zijn om een grote toekomst te hebben.
Mania over mysterieuze dozen worden in de hele economie gevangen door hun eigen versie te bieden met iedereen, van de reisbureau tot de supermarkt. Fliggie, AlibabaHet reisdienstenplatform, “Blind Box” -vluchttickets voor een retour in Japan, geven minder dan $ 64 waar reizigers een Chinese vertrekstad selecteren en een van meerdere opties inhuren voor datums en bestemmingen.
Beijing Pop Mart Dit staat bovenaan het incident. Het is een bedrijf achter Labubu, een Monster Doll Labubu, zoals Hong Kong Nederlandse kunstenaar die longen casseert. Labubu -speelgoed wordt exclusief verkocht via verzamelbare bedrijven, hebben veel winst en ze worden verkocht in hetzelfde blinde doos -formaat dat herhaalde aankopen kan aanmoedigen om precies correct te worden.
De 23-jarige student Ruan Yu zegt dat hij $ 55 per maand aan blinde dozen besteedt-en geniet van gokken. Ruan bezit 150 Labubu en andere poppen uit de mysterieuze verpakking.
“De versie die je wilt is als je een versie of beperkte versie die je wilt opent, je wordt zo enthousiast,” zei hij. “En het is iets dat ik me kan veroorloven.”
Prijzen voor Labubus en andere personages worden gemiddeld bij Pop Mart verkocht van $ 9 tot $ 30.
Labubu pluche statistieken zijn op 10 juli 2025 te koop in een pop -mart merkwinkel in het picking van China.
Johannes Nudecker | Foto Alliance | Getty -afbeelding
De populariteit in China nam toe tijdens de blinde doos of “manga” -epidemie in het Chinees. Pop Mart verkoopt speelgoed livestreams en verkoopt ze online en op automaten op het moment dat de Chinese bevolking in een continue dreiging van covid -lockdown was.
Jonge Chinese klanten raakten gefrustreerd vanwege epidemische controle en trage economie, veranderd in budgetvriendelijke splaren voor een pick-mi-up. Kopers kunnen speelgoed ruilen of arrogant goed krijgen als ze het geluk hebben om een zeldzame versie van verleidelijke door hun collega’s te scoren.
Chinese retailer MinisoDie wordt vermeld op de New York Stock Exchange, biedt de blinde doos, lijmband, stationaire en balpennen.
Retailer Miniso Vertel CNBC dat de nieuwsgierigheid naar wat er in zit, klanten overtuigt om hun lot te proberen en om te blijven kopen.
De Chinese overheid waarschuwde echter voor “onredelijke kosten” en blinde doos “verslaving” via haar staatsmedia.
In juni riep People’s Daily om strikte regels voor kinderen, vooral voor kinderen. Onder verwijzing naar experts heeft de officiële staatskrant gemeld dat de praktijk een “commerciële val” is die de mentale zwakke punten van minderjarigen goed opmerkte. “