Michael M. Santiago | Getty -afbeelding

Van American AG GAUL Om te verleiden, lijken merken de laatste tijd veel fouten te maken.

Nadat de jeans van actrice Sydney Swenee vorige maand begonnen, identificeerden critici het woordspel van “jeans” en “jeans” als een deuntje doof met klinkers.

Onlangs heeft een advertentie van het Zwitserse horlogemaker Swatch reacties om een ​​Aziatisch model te hebben om de hoeken van zijn oog in een agressief gebaar te trekken.

Colgate-PalmoliveDe advertentie van Sanx -douchegel werd in het VK verbannen voor problemen met zwart -witte huidmelodieën. En klanten hebben de beslissing belachelijk gemaakt om het algehele geklede karakter te graven als een eenvoudiger tekstgebaseerd logo “Geriliseerd”, “onbaatzuchtig” en “waken”.

Ondertussen is het recente product gelanceerd Adidas En verhoogde beschuldigingen van culturele toewijzing.

Wanneer agentschappen een advertentie hebben gepromoot en alleen als het gewoon agressief is, is dit debat opnieuw gericht, omdat bedrijven het onderzoek van het consumenten verbeteren.

Vliegtuig

David Bria, auteur van “Brand Specialist” en “Rich Brand, Poor Brand”, vertelde CNBC via e -mail: “Elk merk had zijn eigen blinde vlek.”

Hij vermeldt echter dat veel merken proberen te reageren op klanten, waaronder oude playbooks.

“Moderne merken proberen culturele complexiteit te navigeren met de eenvoud van bedrijven. Ze gebruiken de bordkamer gedachten van 1950 om 2025 menselijke problemen op te lossen,” zei hij.

“Dit zijn geen gevoeligheidsfalen, ze zijn sympathie falen die ze zagen als iets om rond te navigeren in plaats van de cultuur diep te begrijpen.”

Het nieuwe Cracker Barrel -logo is te zien in een menu in het restaurant op 21 augustus 2025 op Homested in Florida.

Joe Redel | Getty -afbeelding

Evenwicht

Desalniettemin zijn advertenties bedoeld om een ​​gesprek aan te wakkeren en op een moment dat de aandacht van de klanten – en het delen van de portemonnee – geleidelijk moeilijk is, is er een prima balans voor het lopen van merk.

“Merken vallen op en trokken de aandacht en overleven. Immers, iconische en cultureel relevante merken willen opkomen voor iets en willen er daarvoor worden erkend”, “Regent’s University London’s Brand Strategy and Culture Professor Jonathan AJ Wilson.

Wilson zei dat het moeilijk zou kunnen zijn om een ​​universele boodschap te krijgen met de opvattingen van de sociale media en de mening van de meer verdeelde mensen. Totdat het naar de zaak gaat, kunnen sommige merken nog steeds de kwaliteit zien van het nemen van het risico.

“Het is moeilijk om een ​​universele boodschap te krijgen, en als je je boodschap aan verschillende groepen probeert en anderen kijken,” zei hij.

“Het debat trekt de aandacht en houdt je voor de geest van mensen, het verdeelt de menigte en dwingt mensen om te beslissen wanneer ze er waarschijnlijk niet om geven.

Bronlink