Bangkok – Banken in Thailand moeten nu de dagelijkse limiet van 50.000 kont ($ 1.537) bepalen in veel online overdracht om financiële fraude te verminderen, vooral degenen die betrokken zijn bij klanten die kwetsbaar zijn voor kinderen en ouderen.
De regel die door de Bank van Thailand is aangekondigd om te helpen vechten tegen de enorme criminele industrie van online schandalen, die jaarlijks miljarden dollars verdienen en Vooral actief in Zuidoost -AziëIn veel landen nemen de banken actiever toe om een actievere rol te spelen bij het beschermen van de middelen van klanten die door oplichters worden gekenmerkt.
Het doel van de nieuwe stap is om financiële fraude te voorkomen door te voorkomen dat de criminelen veel geld samen krijgen en de assistent -gouverneur van de bank Darani Sayzu om het beleid van het betalingssysteem en de financiële consumentenconsumenten te beschermen, en de slachtoffers kunnen de tijdige fondsen van illegale fondsen verhogen om hun kansen op het terugvorderen van wat geld te vergroten.
De dagelijkse overdrachtslimiet wordt toegepast op drie afzonderlijke niveaus: minder dan 50.000 kont ($ 1.537), minder dan 200.000 kont ($ 6.147) en meer dan 200.000 kont ($ 6.147), afhankelijk van het risicoprofiel van elke klant, en uw klant, of KYC, bankbeoordeling onder de regels.
Klanten kunnen blijven verhuizen naar hun algemene niveau met een recordrecord.
Deze maatregel wordt aan het einde van deze maand en eind dit jaar toegepast op nieuwe klanten van mobiel bankieren en internetbankieren en op de bestaande klanten eind dit jaar.
Volgens een rapport in Bangkok Post -krant woensdag heeft Thailand ongeveer 12 miljoen gebruikers van mobiele bankieren. Er staat dat de vorige centrale bank SAFAHS Mobile Banking overdragen naar 50.000 kont ($ 1.537) per transactie – gezichtsherkenning nodig is – en 200.000 kont ($ 6.147) in totaal.
In juni van dit jaar werd het 24.500 schandaal met betrekking tot de overdracht van geld gemeld aan de autoriteiten, wat resulteerde in een totaal van 2,8 miljard kont ($ 86,1 miljoen) schade – gemiddeld 114.000 kont ($ 3.504) per geval. Volgens de centrale bank zei de Post dat de grootste overdracht van enkele fraude 1,5 miljoen kont was ($ 5).
Krant meldde dat gemiddeld de helft van de oplichters de helft van de gestolen fondsen moest achterlaten, terwijl de slachtoffers meestal 19-25 uur duurden om de misdaad te melden, meldde de krant.
Gedurende de eerste zes maanden van dit jaar waren kinderen jonger dan 15 betrokken bij het geval van 78.468 financiële schandaal, terwijl de slachtoffers ouder dan 65 jaar verantwoordelijk waren voor 416.453 gevallen.