Helsinki, Finland – – In een stalen snit in Finland op woensdag, hebben hoogwaardigheidsbekleders een nieuwe Canadese Ibreaker geïdentificeerd om Polar Max te noemen en streven naar het versterken van de Arctische verdediging.

Het evenement heeft de concrete lancering van A geïdentificeerd Het driehoekige partnerschap van de Verenigde Staten, Canada en Finland In juli 2021 kondigde het Witte Huis aan om de verdediging te versterken in een regio dat Rusland steeds actiever werd.

De Verenigde Staten en Canada hebben meer Iceberker -schepen op het moment dat klimaatverandering afgelegen is, maar strategisch belangrijk artic is toegankelijker.

Ibreaker samenwerkingspoging De geavanceerde schipopbouwvaardigheden en -technologie in Finland Om ons en nieuwe Ibreaker te helpen om aan de behoeften van Canada te voldoen.

De Canadese minister van Defensie Collection Stephen Fuhr zegt dat zijn land zijn kustwacht naar het leger brengt en investeren in artic is belangrijk voor de toekomst.

“Het antwoord is geopend, er zijn veel redenen om bij te wonen,” zei Fuhr. “Er zijn beveiligingsproblemen, middelen ontwikkelen.”

De romp zal worden gebouwd op de Helsinki -scheepswerf voordat de romp wordt overgebracht naar Canada, waar naar verwachting tegen 20 bij Quebec Levis zal eindigen.

De minister van Economie Christopher Skit van Quebec heeft de voordelen van samenwerking in het nieuwe Ibreaker -gebouw benadrukt.

“Dit is een partnerschap en de verantwoordelijkheid van een partnerschap voor het antwoord, dus het is een uniek en zeer handig partnerschap waarmee we de kracht van beide landen op het gebied van Marine Artic -bescherming kunnen verhogen,” zei hij.

“Het antwoord wordt toegankelijker, het noorden heeft meer wedstrijden en dus moeten we klaar zijn om onze soevereiniteit daar te benadrukken,” voegde Skit eraan toe.

Amerikaanse president tijdens een NAVO -top in juni Donald Trump zegt dat Finland de “koning van de iBreakers” was En suggereerde dat meer dan 15 van hen in de Verenigde Staten misschien bereid zijn om meer dan 15 van hen te kopen, met de gebruikte ijserker zei dat Trump zei dat dat mogelijk onmiddellijk beschikbaar is.

“We proberen veel te maken,” zei Trump.

Volgens een rapport van het Accountability Office van de Amerikaanse regering hebben de Verenigde Staten binnen ongeveer 50 jaar geen zware paal -ijsberker geproduceerd. Een van de laatst overgebleven in dienst is de 399 -voet kustwacht Cutter Polar Star in 1976.

Tijdens een lezing bij de RAND Research Organisation in februari zei de Amerikaanse kustwacht vice -admiraal Peter Gauti dat het bedrijf had vastgesteld dat het acht tot negen negen ijsbessen nodig had – een mengsel van zware polaire bescherming en gemiddelde artische beschermers.

Het creëren van een iBreaker kan een uitdaging zijn omdat deze de meedogenloze crash door ijs moet weerstaan, die dik kan zijn als 21 voet (6,4 meter) en kan een enorm andere zee- en luchttemperatuur zijn, zo meldt.

Bronlink