President Donald Trump en Tesla Chief Executive Officer Elon Kasturi verschenen even op het Lawn van het Witte Huis, leken even een lijn van elektrische voertuigen te laten zien in de opperbevelhebber.

Vijf maanden later zijn Kasturi en Trump niet langer vriendelijk, Trump kocht de Red Tesla tijdens die aanwezigheid Het Witte Huis heeft het veld verlatenEn de president ondertekende de wet eerder deze zomer, die bekend stond als de enige grote prachtige rekening, die federale steun bood voor elektrische voertuigen.

En toch lijkt Trump elektronische auto’s te verkopen. Bekijk de cijfers: JD Power Projects dat elektronische voertuigen in augustus worden beschouwd als 12,8 procent van alle Amerikaanse verkooprecords, die met 3,2 procent zijn gestegen in vergelijking met deze periode vorig jaar. “Er is een menigte”, zei Tyson Zomini, senior vice president van de gegevens en analyse van het bedrijf.

Elektronische rentepieken zijn meestal afgeleid van de dood van $ 7.500 eV belastingkrediet, analisten zeggen dat Trump op 4 juli tot de GOP-gesteunde OBB is veroordeeld en dat de doodstraf eind september zou eindigen. Klanten die geïnteresseerd zijn in EV’s hebben zich gerealiseerd dat ze zo snel mogelijk moeten deelnemen aan de dealer -kavels en showrooms om van de gelegenheid gebruik te maken van een permanent contract.

(IRS De laatste week is duidelijk Wanneer kopers hun contract moeten ondertekenen en vóór oktober een betaling aan hun EV’s moeten betalen om in aanmerking te komen voor het krediet, hoeven ze geen voertuigen te verstrekken, tardy kopers hebben niet meer tijd nodig om hun elektrische contract te beveiligen.)

EV -verkoop tikken is echter niet permanent. Analisten hopen dat de Amerikaanse verkoop na september naar de aarde kan terugkeren. “Het is zeer waarschijnlijk dat we later dit jaar ‘Payback Effect’ en misschien in 2026 zullen zien,” zei Zomine, wat betekent dat EV -verkoop waarschijnlijk zal vertragen.

De details van de verkoophelling zijn nog steeds onduidelijk en zijn afhankelijk van de reactie op autofabrikanten en dealers. Automakers kunnen de prijzen vasthouden in de hoop dat kopers worden geïnspireerd om te laten zien. Dealers willen hun veel EV’s verwijderen en het agressieve verkoop enthousiasme kan in de herfst blijven rollen.

Beide vechten nog steeds tegen de effecten van auto -tarieven. Ze oefenen zelfs druk uit op Amerikaanse automackers, die een aantal betaalbare voertuigen produceren in Mexico en Canada en worden geconfronteerd met 25 procent tarieven voor invoer.

Wat zou de conversie van Amerikaanse elektrische voertuigen zijn zonder federale steun? Veel industriële waarnemers zijn klaar om de situatie op straat te noemen. Cox Automotive Industries Director Mark Shirma schreef in een e -mail: “We zijn nog steeds onzin over de toekomst op lange termijn voor EV -verkoop in de Verenigde Staten.” “EV’s zijn gewoon betere voertuigen.” Geleidelijk, krachtigere batterijen, langere mate, snel opladen en lage prijzen worden in overvloed weergegeven. De laadstations duiken op meer plaatsen op. Meer en meer Amerikanen moeten beginnen te beslissen dat elektrisch gaan geschikt is voor hen.

Desondanks worden de Verenigde Staten omgezet in een elektronisch voertuig en achterblijven bij andere delen van de wereld. Internationale macht Voorspelling Deze EVS is dit jaar meer dan een kwart van de verkoop van nieuwe wereldwijde auto’s geweest. Ondanks deze hete EV -Amerikaanse zomer is de kwestie van de adoptie van de VS ongeveer 8 procent. Onze autofabrikanten worden overgelaten om te bepalen hoe ze nieuwe machtsauto’s kunnen maken om in andere regio’s van de wereld te creëren en te marketing door te vechten tegen Europese, Aziatische en vooral Chinese autofabrikanten.

“De dreiging is echt onze internationale automaker”, zegt Shan Taka, de topredacteur van het Kelly Blue -boek. “Ze moeten contact opnemen met Chinese EV’s, of ze kunnen in het eiland veranderen.”

Bronlink