Derek Crouse moedigde Chase Eliot onvrijwillig aan de NASCAR Cup -serie Play -Opener tijdens zijn auto leerde tijdig.
Ondanks het tonen van zijn laserfocus vanaf het begin van Zuid -500, hield Eliot zich nog steeds midden in het peloton terwijl hij verschillende spannende ontmoetingen deelde met Carson Joswever. De Chevrolet -bestuurder van de nummer 9 ontving echter een levenslijn in 54 kolen, met dank aan een waarschuwingsvlag afgeleid van de menigte.
In de ronde van 313 begon de menigte te factureren vanaf de bodem van de Chevrolet naar de bodem van de Chevrolet kort nadat hij had geklaagd over het algemene elektrische probleem met zijn auto. “Ik kan de spanning niet zien. Niets. Niets.” Zei hij op teamradio.
De Craouse bracht snel zijn auto naar 2 en snelde naar de beveiliging. De voorrand en de cockpit grijze rook gevangen in de dikkere wolken van vuur, de felle beelden verkregen door de vreselijke camera die bleef schieten.
Een gele vlag werd weggevaagd met het vuur dat de auto van de auto verbrandde, die Eliot een vrije pas gaf en een kans om terug te keren naar de leiding. Op het moment van het incident liep hij 22e na de 21e kwalificatie.
Dit was een moeilijke dag voor Eliot nadat eerdere waarschuwing hun strategie -oproep verspilde. Een los logboek veroorzaakte ook een lange stop, maar de vrije pas hielp hem te herstellen aan het einde van minstens 17e plaats.
“Het was echt een lange nacht”, erkende hij op het USA -netwerk. “Ja, we bereikten de top tien en probeerden een echt lange run te lopen. Iedereen was echt agressief met short-piping, dus we probeerden lang te lopen.
‘En dan ja, de voorzichtigheid kwam uit zodra we het deden
Mis niet:
Eliot sprak vóór de race van zondag, gaf toe dat hij niet veel succes had gevonden in Darlington. Hij kwam de kok binnen buiten de South 500 en verzamelde twee top-vijf finishes en vier top-10’s en bracht nooit de Victory Lane uit in het volgende generatie tijdperk.
“Ik denk dat je elke ronde moet respecteren,” zei Eliot. “Het wordt een stijve ronde, weet je, Darlington had een harde weg voor me, we hadden hier en daar een goede run, maar natuurlijk niet erg compatibel.
“En je kijkt naar de toegangspoort, denk ik, als een bedrijf, we waren er. Bristol had een goed spoor voor ons, maar weet je, het is gewoon een derde, nietwaar?”