Tl; Dr.
- Eastern Regions (LC, LPL) hebben de lol eSports -scene het afgelopen decennium gedomineerd vanwege een betere infrastructuur- en talentenpijplijn.
- Hoewel er voorbeelden zijn van de westerse helderheid, werden ze vaak geabsorbeerd en stopte het interval de afgelopen tijd niet echt.
- Westerse spelers missen in de meeste situaties geen mechanische vaardigheden, maar een groot voorbeeld van de spellen is bekwaam in consistent.
- De brug naar de brug is nodig om meer talent te ontwikkelen om elkaar te verbeteren en vereist een zeer competitieve omgeving.
- Op de korte termijn zijn de westerse partijen die in strategische doelen worden gevonden een manier om het competitiever te maken.
Behalve de eerste keer in het Wereldkampioenschap in 20, Legendarische ISPORTS League Wordt gedomineerd door de oostelijke regio’sIn het begin nam Korea het wereldkampioenschap voordat hij een paar titels eiste in China 2018, 2019 en 2021. In de afgelopen jaren is Crown teruggekeerd naar Korea, T1 won het back-to-back kampioenschap.
Hoewel westerse partijen af en toe de mogelijkheid hebben getoond om het vorige equivalent te irriteren, is er geen partij die sinds G2 in 2019 in staat is geweest om in 2019 te vechten.
Dit artikel onderzoekt de huidige staat van lol esports, de redenen achter het oosten en het westen, en wat de westerse regio’s moeten worden gedaan om het in de toekomst te sluiten.
Huidige lol landschap
De huidige League of Legend Landscape toont nog steeds een duidelijk interval tussen het Oosten en het Westen, met voortdurend internationaal succes in ELC en LPL MSI, Worlds en nieuw geïntroduceerde eerste tribunes. De Koreaanse Power House-teams, zoals General.G, T1 en Hanwa Life Esports, vechten voortdurend voor meer continue topcomplete posities dan hun Chinese delen, die meer stijgen en dalen.
Westerse regio’s – ondanks hun recente inspanningen om te proberen de kloof te dichten – niet in staat om te bewegen. Er zijn soms verstoringen, zoals de nieuwste G2-overwinning tegen Bilibili Gaming in de Esports World Cup, maar ze zijn meestal eenmalige uitzondering, wat niet goed genoeg is om de teams naar het diepe toernooi te brengen.
Is het een probleem of natuurlijk?
De ononderbroken kloof tussen het oosten en het westen is vaak opgehaald als een potentieel probleem van de klok mee, vooral nu, waar naar verwachting van elk wereldwijd evenement de Aziatische teams domineert.
Aan de ene kant kunnen dezelfde squadrons het herhalen voor de kroon en de fans uit de onderafgaande zones herhalen. Aan de andere kant moet het echter worden gezien als een extra inspiratie om te bepalen hoe de regionale scènes de kloof meer concurreren kunnen maken.
Oorzaak voor hiaten
De oostelijke regio’s gaan door Verschillende redenen overtreffen het westenDe eerste is recht maar eenvoudig: het spelersbasis. Regio’s zoals Zuid -Korea en China cultiveren al tientallen jaren de gamecultuur en hun spelersbasis was altijd wijdverbreid.
Keer op keer 130 miljoen spelers wereldwijdMeer dan de helft van hen komt uit de Chinese regio. Hoewel Zuid -Korea klein is, hoewel het spel is gepubliceerd in de 21e, is LL beschouwd als reguliere evenementen, en het is de belangrijkste regio waar jonge en getalenteerde spelers toegang kunnen krijgen tot trainingsprogramma’s, hun vaardigheden kunnen verbeteren en op jonge leeftijd verschillende prestaties kunnen bereiken. De LPL- en LC Academy-structuur heeft vele jaren gewerkt, verschillende spelers zijn gepromoveerd tot hoofdfeesten of verkocht aan het traan-één team in andere regio’s.
Ter vergelijking: westerse regio’s hebben ook gevochten om esports -cultuur te omarmen. Hoewel de acceptatie de afgelopen jaren is verbeterd, is het spelersbasis nog niet groot bij het overwegen van de schaal van de collectieve bevolking. Naar schatting heeft Europa ongeveer 25 miljoen maandelijkse spelers, Noord -Amerika heeft ongeveer 15 miljoen.
Hoewel Europa groot talent heeft gecreëerd, is het pad van hun concurrentie niet zo gegarandeerd vanwege de kwetsbaarheid en instabiliteit van de Europese regionale competities. Hetzelfde gebeurde in Noord -Amerika in de afgelopen jaren, slechts enkele promoties die nodig zijn om aan te dringen op competitieve superioriteit.
Het is tenslotte bekend dat de Oost -Aziatische cultuur de resultaten en successen benadrukt. De algemene sociale druk om uit te blinken in de traditionele sector, zoals sport en academici, vertaalt zich ook in een keten zoals esports, die bijna volledig gebaseerd is op concurrentie.
Hoe de kloof te overbruggen?
Om het interval tussen het oosten en het Westen te dichten, vereist een combinatie van kortetermijnconsistentie en structurele veranderingen op lange termijn.
Op de korte termijn moeten de westerse esports -teams tegen de oosterse partijen spreken voordat een groot toernooi of spelen tegen andere topwesterse feesten, ze moeten ze publiceren in een game op hoog niveau. Een analyse en leren van de beste zijn een goed begin om dichterbij te komen.
Een andere belangrijke stap is om een sterke talentenpijplijn te creëren, waardoor ze hun topmogelijkheden snel kunnen bereiken. Bedrijven creëren secundaire roosters op lange termijn die kunnen worden gedaan door zich te concentreren op verbetering in plaats van onmiddellijke resultaten. Het opent ook een scène om teams thuis te schreeuwen zonder strategieën of teamcomposities uit te drukken aan andere tegenstanders, dit is een gemeenschappelijke trend die in de Pro voorkomt.
Verder is een culturele verandering nodig. Esports moeten worden gezien als een effectief carrièrepad, idealiter financieel financieel, zodat jonge spelers en hun families het niet net als gokken zien. Dit zal onvermijdelijk helpen de spelersbasis uit te breiden en de kansen op het produceren van de volgende generatie professionals te vergroten.
Is echte gelijkheid mogelijk?
Gezien hoe de kloof de afgelopen jaren breder is geweest, is de verandering minder snel om de problemen aan de problemen te brengen. Er wordt gezegd dat de westerse regio’s al een glimp van uitmuntendheid hebben getoond van hun topfeestjes, dus er zijn positieve tekenen van geloven dat de westers in de juiste richting gaat.
Conclusie
De kloof is niet het resultaat van een enkele oorzaak, maar het einde van de culturele, structurele en ontwikkelingsverschillen jaar na jaar. Korea en China blijven hun enorme spelersbases domineren, hun winnende gerichte cultuur en betere infrastructuur, terwijl de westerse regio’s ondanks de momenten hebben gevochten.
Desalniettemin is deze onbalans niet ongewijzigd. Het Westen zal de afstand geleidelijk sluiten met nieuwe investeringen in een culturele wederopbouw van grassroots ecosystemen, betere trainingsomgeving en juridische carrièrepaden.
Tegen die tijd zal de internationale concurrentie worden gedefinieerd door Chase – Western Steel -teams proberen hetzelfde niveau van continuïteit te evenaren als hun vorige onderdelen. Uiteindelijk rijst de vraag of het geduld, de middelen van de westerlingen en de belofte om het eindelijk te doen.
FAQ’s
Heeft een team uit Europa of Noord -Amerika ooit een groot LOL -toernooi gewonnen?
Ja Fnatisch Won het eerste wereldkampioenschap in 20 en G2 Esports Het winnen van het middenseizoen van 2019. Geen enkel Noord-Amerikaanse team heeft nooit het LOL-toernooi wereldwijd gewonnen.
Welk LL Esports -team is het beste?
T 1 De League of Legend Esports wordt beschouwd als de meest succesvolle organisatie in de geschiedenis, gewonnen Vijf Wereldkampioenschapstitel (2013, 2015, 2016, 2023, 2024) Met een sterk record van vechten aan de top van het laatste decennium.
Referentie