Luchtvaartmaatschappij Mike Andrews – die meer dan 90 slachtoffers vertegenwoordigt met een paar van de 52 Britten die in een ramp zijn gestorven – beweren dat een waterlek een catastrofale schade aan motoren kan verklaren
De advocaat van de slachtoffers beweerde dat het Dumod Air India -ongeval, dat werd veroorzaakt door 20 passagiers als gevolg van waterhangend, zou kunnen zijn.
De Amerikaanse advocaat Mike Andrews – die meer dan 12 slachtoffers vertegenwoordigt, waaronder 12 Britten, die stierven aan een ramp – beweerde dat kapitein Sumit Sovarwal (3) en Co -Pilot Clive Cunda (42) werden aangezien voor het dodelijke ongeval. In een voorlopig rapport adviseerde Boeing 787 Dreamliner om naar de grond te zinken naast Ahmedabad Airport kort na het opstijgen van Dreamliner toen Sabrwal een brandstofschakelaar vernietigde.
De heer Andrews zei echter dat er onvoldoende bewijs was dat het ongeval te wijten was aan een pilootfout. In plaats daarvan claimde hij een defect draagbaar watersysteem – gemarkeerd door de Federal Aviation Administration een maand voor de ramp op 12 juni – mei “kort” de elektronica in de toiletten en de energie op motoren snijden.
Vandaag, in exclusieve interviews met de spiegel, onthulde hij dat vier klokkenluiders naar voren kwamen om belangrijke formules te bieden over “technische en technische” problemen die het ongeval zouden kunnen veroorzaken. En hij zei dat hij de claim van compensatie in de Amerikaanse rechtbank tegen de fabrikant Boeing verhoogde, die zich zou kunnen uitbreiden naar miljoenen.
De heer Andrews zei ook dat hij uit de 5 -jarige Lysster kwam met de Britse Nationale Wereldwijde Ramesh, die op die stoel zat en de enige passagier was die overleefde.
De heer Andrews, die werkt met Allen Allen, Ain Bisle, zei: “Op dit moment heeft niemand alle informatie en probeert de piloten de schuld te geven en dit is niet eerlijk.
“Voor mij maakt het het erger.
Een voorlopige crash onthulde een van de twee piloten in het rapport – verwijzend naar de brandstofschakelaar – zei: “Waarom heb je afgesneden?” De tweede benadrukte: “Dat heb ik niet gedaan.” De heer Andrews zei echter dat een klein deel van de vluchtrecorder- en black box -gegevens werd hersteld en geanalyseerd.
Hij heeft een vraag naar onafhankelijkheid in de Verenigde Staten ingediend om een onderzoek naar zijn klanten te zoeken. Maar de heer Andrews zei: “We hebben die gegevens nodig. Iedereen verdient deze antwoorden anders
De heer Andrews is teruggekeerd om de klanten te bezoeken in de Indiase posities in Serat, Diu, Vadodara, Mumbai en Ahmedabad. Hij bezocht de crashsite voordat hij de Britse families ontmoette. Verwijzend naar zijn ontmoeting met de heer Ramesh – wiens broer Nayan Kumar Ramesh (2 27) stierf – zei de heer Andrews: “De heer Ramesh overleeft niet alleen, hij is niet het slachtoffer. Hij verloor zijn broer en zijn familie leed aan een vreselijke manier, ik kon een van hun families bevestigen en beantwoord.”
West -London hotelmanager Javed Syed, broer van 37 -Youd Imtiaz Ali Syed, stierf met zijn vrouw Maryam (3) en hun zoon Zion, zes en vier. Kinderen behoorden tot de jongste van de ergste enkele dimensionale ramp in de geschiedenis van het Indiase vliegtuig. De familie, die in West -Londen woont, was in India op de langverwachte Eid de vakantie om tijd door te brengen met Javin’s zieke moeder.
Javed, die in de West -West -Kensington Olympia werkte, zou 11 jaar geleden naar het VK zijn verhuisd, waar hij Harodes ‘merkambassadeur Mariam ontmoette en een Brits staatsburger werd. Imtiaz legt uit hoe hij naar Ahmedabad reisde om de lichamen te identificeren en DNA -monsters in te dienen. Hij zei: “We hebben ze al jaren niet meer gezien. Ze kwamen zo lang nadat we ze allemaal hebben verloren. We kunnen het nog steeds niet geloven. Ze konden geen direct vliegtuig van Mumbai naar Londen krijgen, dus reisden ze naar Ahmed om India AI -171 te air. Deze beslissing vernietigde ons.”
De heer Andrews voegde eraan toe: “Uiteindelijk komen ze neer op alle families. Deze tragedie heeft elke potentiële sociaal -economische groep en leeftijdsgroepen in de hele samenleving beïnvloed. Bijvoorbeeld, een familie van een 4 -jarige jongen, die zijn gezin hielp om wandelen in het medische ziekenhuis te ondersteunen.
‘Haar familie afhankelijk van haar. Ze had een thermo van hete thee en kopjes en ze reed voor centen en verkoopt theekopjes
In mei bestelde de FAA het onderzoek naar het geselecteerde Boeing 787 “drifed – water – systeemlekkagerapport”. De operators kregen te horen dat ze de ontbrekende of beschadigde afdichtingen moesten testen die “toestonden dat water de baaien van omvormerapparatuur binnenkwam, kan mogelijke schade aan elektrische shorts en kritieke vluchtsystemen veroorzaken”.
18 juni – zes dagen na het ongeval werden de vluchtautoriteiten verplicht om inspecties uit te voeren. De heer Andrews is van mening dat dit de oorzaak kan zijn van het Air India -ongeval omdat voorlopige onderzoeken hebben aangetoond dat het noodvermogensysteem is ingezet, een RAM -luchtturbine of rat.
Hij zei: “Ik denk dat deze zaak het feit is dat de bescherming van het vliegtuig iedereen beïnvloedt, je bent een passagier of niet. Mensen die hun dag namen, geen vliegticket kochten, werkten op een medisch college. We waren alle mensen die op straat vertegenwoordigden, alle families waren er, alle mensen waren er. Corporate administratie, transparantie en üpeveren.”
De aantijgingen van de heer Andrews werden gegeven in Boeing, maar er werden geen opmerkingen gemaakt.