De groeiende populariteit van de wereldwijde Premier League en de rivaliserende Europese voetbalcompetitie vecht in de competitie.
Niet alleen om het publiek te vinden, zelfs om verkooppunten te vinden om wedstrijden te tonen.
Dus moest het Duitse voetbal afzonderlijk denken – waar de algemene z -inhoud via makers bij voetbal betrokken was.
En daarom zal vanavond Harry Kane’s Bayern München hun verdediging beginnen van 1,4 miljoen klanten op het voetbalkanaal van YouTube.
Het wordt beheerst door Mark Goldbridge, dat enthousiast maar vaak provocerend is, bekend om het maken van omkopingscommentaar over spelers in streams – gaan vaak viral.
Zijn merk werd gemaakt door te reageren op de wedstrijd in Manchester United.
Goldbridge zei tegen Sky News: “Mensen moeten worden geprezen dat we een specifieke materiaalstijl hebben en het is erg populair.”
“Dit is een regio die moet worden afgestaan (van) en daarom hadden we zo’n groot, groot publiek behalve goed.”
Goldbridge onthulde dat hij dit seizoen niet betaalde voor zijn 20 vrijdagavondwedstrijden – versterkt hoe Bundesliga vocht om een koper in Groot -Brittannië te vinden.
Vóór Sky Sports was er een vierjarige recht om die Duitse wedstrijden exclusief te laten zien, maar nu zal de slot zaterdagavond alleen direct prestige tonen.
De Europese competities lijken hun rechten te verkopen om in deze markt te groeien, omdat binnenlands voetbal zo invloedrijk en aantrekkelijk is.
De focus van het voetbalbudget is de TNT -sporten die eigendom zijn van de binnenlandse wedstrijd voor de Sky, die zich richt op Europese voetbalverslaggeving in de continentale competitie van mannen, inclusief de Champions League.
Verdere Premier League -wedstrijden worden meer dan ooit live getoond – minstens 215 op Sky, Sky News, het belangrijkste bedrijf van TNT en anderen.
Sky Sports heeft de juiste mannen in de Engelse voetbalcompetitie en Schotse wedstrijden, en deelt de vrouwelijke Super League met de BBC.
Bundesliga is beschikbaar om de BBC Online te streamen door games door het Goldbridge -kanaal uit te zenden. Ze zullen in een verdere overlap zijn, een YouTube -kanaal van Gary Neville.
Voormalig speler van Engeland en Manchester United Sky op Sky, maar hij kan ook worden gezien als concurrent van een concurrent door fans aan te trekken naar zijn nieuwe verkooppunten op zijn kanaal.
‘Een progressieve stap’
Peer Nobart Peer Nobart, CEO van Bundesliga, zegt: “Onze aanpak is net zo divers als onze supporters: we nemen een progressieve stap over hoe voetbal op topniveau kan worden ervaren door de uitzenduitzendingen te combineren met digitale platforms en contentmakers.
“Deze meerlagige techniek stelt ons in staat om meer doelgroepen in het Verenigd Koninkrijk en Ierland te verbinden, wat elke supporter de mogelijkheid geeft om op zijn best te gaan.”
Lees meer van Sky News:
IJs wordt beschuldigd van het doden van de verkoper
London Underground Workers Strike
Goldbridge heeft zichzelf nog niet gezien als rivalen voor de lang gevestigde uitzendingen.
“We willen niet vervangen wat je kunt vinden op Sky of BBC of zoiets,” zei hij. “Het is een gemeenschap die bij ons zal wonen, de Bundesliga zal zien, erover te leren.
“En als ik een accent verkeerd doe, of ik weet niets van een speler, ik heb mijn gemeenschap laten achteruit naar me toe। Ik beweer niet alles te weten.”
‘Dit is de toekomst’
Hij kan echter verband houden met het publiek, en abonneert meer dan twee miljoen op zijn United Stand Channel en verdient hem een miljoen pond in het afgelopen decennium.
“We zijn daar op de achtergrond gegroeid en ik denk dat sommige media het hebben genegeerd, het is hoopvol dat het zal verdwijnen,” zei hij.
“Ik denk zeker dat coördinatie en samenwerking meer moeten zijn omdat er enkele dingen zijn die ik niet leuk vind in de mainstream die ik niet leuk vind en er zullen mensen zijn die we zien dat voetbal niet echt leuk vindt, maar veel mensen doen het.
“En het gaat over het geven van die keuze aan mensen en mensen hebben verschillende manieren om naar de radio te luisteren, mensen zien het met een commentator, sommige mensen sluiten de audio, sommige mensen zien deze dingen (horloge-a-long).
“En ik denk dat dit de toekomst is, het meer voorkeursaanbod.”