Jordan’s Air Force C-130 Hercules vrachtvliegtuigen banken een langzame druk op de Middellandse Zee, die hun neus naar Gaza richt voor zijn naderings-bestaande hulp bij oorlogsgebonden shit.

Eerder, een stel hanger op een Royal Jordanian Air Force Bases, Duitsland, Duitsland, België, Nederland, de Verenigde Arabische Emiraten en Singapore, 795 ton rijst, suiker, pasta, tomatenpuree, datum en andere basisvoedingsmiddelen werden bereid voor de druppel van de dag.

Ondanks de zinderende hitte werkten de soldaten van King Abdullah II Air Base snel, toen ze 1-ton assistboxen op de paletten verzekerden toen ze het palet van een mieren beveiligden, vervolgens bedekt met beschermende stof, en vervolgens een vorkheftruck maakten voordat ze een vork tillen.

  • Delen door

De bemanning van de zeven -darm C -130 bemanningen versierd met nabijgelegen asfalts was niet minder actief, de loadmaster werd geopend toen hun maag werd geopend toen de vliegtuigen werden voorbereid op hun zending.

“We moeten een 100% slagingspercentage krijgen voor de druppels,” zei een België-soldaat Philly, wiens tatoeage, gespierde build en clean-sheaven head werden gebonden aan een palet van een parachute aan een lagere basis aan een palet. Hij gaf zijn bijnaam in overeenstemming met het militaire beleid van België.

“Iedereen werkt in een keten en weet precies wat ze moeten doen,” zei hij.

Ondanks al deze inspanningen wist iedereen die die dag aan de basis was dat de multinationale luchtbrug in Gaza een wilde inefficiënte oplossing was die nooit door rechten bestond.

Sinds maart is Israël onder een bijna definitieve beleg van Israël, bewijst de stappen die nodig zijn om te voorkomen dat Hamas profiteert. De Verenigde Naties, tientallen hulporganisaties en westerse functionarissen hebben allemaal de vraag afgewezen en hebben opzettelijk 2,5 miljoen mensen beschuldigd die uithongeren van Chitmahal honger.

In mei creëerde Israël de Gaza Human Foundation met Amerikaanse hulp en beschuldigde deze van assistentie in Gaza. Assistentgroepen en regeringen hebben de inspanningen van GHF aangemoedigd als Paltri, inefficiënt en Hafzard.

De distributiemethoden van de GHF zijn veroordeeld als slecht gepland en uitgevoerd, zijn bijna altijd dodelijk geworden omdat de Gazanen proberen hulp te beschermen of in chaos zijn gestorven of in brand zijn van Israëlische troepen.

Strip Health Authority zegt dat meer dan 1.800 mensen zijn gedood in de buurt van de GHF -site en de juiste groepen beschrijven als “georkestreerde moorden” van GHF. Israël en de Verenigde Staten benadrukten dat GHF werkt.

In het licht van dagelijkse meldingen van internationale druk en uithongering van de bush – zei hulpgroepen afgelopen weekend dat honderden kinderen stierven in ondervoeding – Israël mocht de airdrops vorige maand hervatten.

Verschillende wereldregeringen hebben getekend voor het aanbod van vliegtuigen, hun gedachten die Gaza binnenkomen zijn goed zonder iets te geven. Humanisten zien de druppels echter meestal als een laatste redmiddel. VN- en assistent-groepen zeggen dat de beste optie overland is-een manier om vóór de oorlog 500 vrachtwagens op Strip te brengen vanuit Jordan en Egypte.

Het contrast met de luchttoevoer is voltooid. Een vrachtwagen draagt ​​25 ton, maar het vliegtuig kan meer dan de helft van die hoeveelheid en minder dan warm weer omgaan als gevolg van spanning op de motoren.

Een ander probleem van uitgaven: exploiteert een C-130 vrachtvliegtuig als het meest voorkomende type vliegtuig in Gaza Airlift is ongeveer $ 15.000 op de vlucht. Een fractie van een vrachtwagen wordt besteed. Het resultaat is $ 180 per ton per vrachtwagen, toen een onderzoek naar de Amerikaanse luchtmacht van 20 2016, 2016, bleek $ 16.000 per ton te zijn.

Dit is geen hulp. Het is chaos

-Nasara al-Rash, inwoner van Gaza Strip

Zodra de 18 paletten zijn belast, gaat de C -130 zelf de lucht in, dan roteert de hoofdstad van Jordan lui op Amman, terwijl de piloten wachtten tot de Israëlische autoriteiten hun toegang tot de Gazan -skyline aanpassen.

Ongeveer 30 minuten later vertrok het vliegtuig naar Tel Aviv in het zuidwesten-het lange staal dat met de C-130-body van de crisis loopt, is de wachtrij om de paletten te beveiligen die eenmaal worden ingezet wanneer de huisjes worden gedropt. Loadmaster Mohammed Clip Een lijn met draad, beveiligde zich vervolgens en wachtte op het groene licht zodra het vliegtuig over de Middellandse Zee vloog en zichzelf ergens op de centrale Gaza voor de vlucht plaatste en zijn hoogte verlaagde tot 1.500 voet.

Loadmaster zei: “Tien minuten zouden moeten dalen.”

De vrachtdeur van de C -130 werd geopend, mocht de zeelucht opdrijven voordat hij naar Gaza keek. Na enkele ogenblikken verscheen het als een landschap van alle kleuren bruin en grijs en een verwoest bakstenen dak af en toe roodachtig rand Mau. Bijna elke structuur verscheen in de beschadigde of geruïneerde.

Het was een comfortabele scène. Hoewel alle Crumans het vaak hebben gezien – Jordan heeft van juli tot juli meer dan 150 AirSprop geëxploiteerd – hebben ze hun gezichten op het raam gezet om een ​​flits van landschap te zien.

Een subtiel proces exclusief hulp. De bijgevoegde parachutes hebben geen GPS -begeleidingssysteem, en hoewel de paletten dalen tot de relatief langzame 5 meter per seconde, maken hun gewicht – in de meeste gevallen 1 ton – ze fataal mogelijk. In dit weekend, in centraal Gaza, werd de 14 -jarige Muhannad Eid verpletterd door een hulppalet toen hij naar hem toe rende.

Philly zei eerder: “We moeten onze Aerdrop verrassen, zodat mensen zich niet onderaan verzamelen.” “Als we Guy onder het vliegtuig zien, geven we geen groen licht.”

Toen het signaal kwam, daalde een lijn van de paletten af ​​op de reling van het ruim, hun bladeren waren open voor de eikel terwijl ze na de ander van de achterkant vielen. De piloot stijgt hoog en het geluid van de motoren is opnieuw gestegen in de richting van koning Abdullah II Air Air Base.

De parachutes dreef naar de kustlijn, niet ver van een stel tijdelijke tenten, druiven, vijgenbomen en woongebouwen.

Wachten op hen op de grond was een groep mannen en jongens. Zodra ze de bloemen van de parachutes zagen, verspreidden ze zich naar de landingsplaats. Een van de paletten was gebroken op het dak van een gebouw. De rest is in de buurt gerepareerd.

Dit gebouw was een persoonlijk eigendom, maar sommige mensen schalen de muren snel op. De twee bereikten het dak, de parachutekoorden werden afgesneden en de benodigdheden werden naar beneden getrokken. Ze hebben ze verdeeld. Een paar minuten later droegen ze elk kleine aandelen.

Niet ver van daar, in het tentenkamp van de Al-Emera, hebben tientallen families 50-dimensies gezien.

“Ik ben een ouderling met 10 kinderen en kleinkinderen. Wat kunnen deze uitgezonden voor ons doen? Arme, ouderen-ze krijgen niets,” een 71-jarige man die werd ontheemd uit Al-Jitown Para in Gaza zei dat Mutulak Kerishi zijn gezicht scheurde.

“Dit is gewoon een sterk persoon, plunderaars,” voegde hij eraan toe. “Elke keer als ik het probeer, kan ik het niet redden. Mijn vrouw wil gewoon thee, wat melk – iets van een blikje. Kijk naar dat palet – het was in iemands binnenplaats dat mensen ermee vechten als wilde honden.”

Dichtbij Nasra al-Rash (5), die was ontheemd met zijn drie zonen en twee dochters uit Gaza City.

“We hebben niet eens toestemming om voor hen te rennen. Elke keer dat ze eten verlaten, krijgen we niets,” zei hij, een rustige woede in zijn stem. Hij heeft toegevoegd dat een “eerlijk leveringssysteem” dat door de Verenigde Naties en andere groepen wordt gebruikt, nodig is.

“Het is geen hulp,” zei hij. “Dit is chaos. Een uitvoering voor de camera’s i

Nog vier vliegtuigen zijn hierboven verschenen en lieten ze last vallen. Verschillende paletten, zeggen bewoners, landden in de tent; Anderen zijn beroofd op het dak.

Staande bij zijn tent schreeuwde Hanan Hadahod (40) in de lucht.

“Het kan niet doorgaan. Ik heb een aantal van mijn kinderen – iets – ik stuurde iets voor ons, maar nu, wanneer hij de vliegtuigen ziet komen, voegde hij eraan toe, raakte hij en zijn familie uit hun tenten.

“We zijn nu zo.”

De lading is verzonden, met loadmaster Mohammed, het vliegtuig heeft goede tijd teruggegeven aan de basis. Hoewel de afstand van Gaza binnen 15 of zo door lucht kan worden gedekt, duurde de reis een uur en $ 50, de geschatte kosten zijn $ 200.000 tot $ 250.000.

Mohammed en andere crumans waren los. De druppel van de volgende dag voor de druppel van de grondploeg met de eikel rond het vliegtuig, beginnen ze met een laatste blik op het vliegtuig. In de hangar begon het ballet een nieuwe.

Times Staff Writer Bulos meldde van Jordanië. Een speciale correspondent uit Gaza, Sheber.

Bronlink