Premier Mark Carney zei dinsdag dat premier Mark Carney dinsdag zei – een potentiële critici zei dat het een paar jaar geleden de realiteit had moeten zijn.
Sprekend met de Duitse kanselier Fredrich Merge in Berlijn, zei Carnie dat zijn regering “binnen de komende twee weken” zou verklaren over het nieuwe Port Infrastructure Fund, dat de eerste grote “nationale rente” -projecten zou kunnen identificeren die zijn goedgekeurd door de wet die in het voorjaar werd aangenomen.
Carney identificeerde specifiek de uitbreiding van de aannemer van de haven van Montreal, die klaar is om de capaciteit van de houder met ongeveer 40 procent te vergroten en de Churchill -haven in Noord -Manitoba nieuw leven in te blazen.
Het volgende project “zal veel LNG (exportpotentieel) openen voor kritische mineralen en metalen in Europa, en andere kansen,” zei Carney, “effectief een nieuwe haven gecreëerd.”
Tijdens het praten met journalisten in Berlijn tijdens een afzonderlijk evenement, zei brandstofminister Tim Hajjson dat de supporters van Canada die aan Duitse kopers verkochten “in minder dan vijf jaar konden verzenden.”
Churchill Port kan een grote uitbreiding krijgen
Adam Pancratz, docent aan de faculteit Business in de Sadar School of Business in British Colombia, zegt dat de nieuwe tijdlijn “theoretisch mogelijk is”, maar hij ademt het niet.
Hij zei in een interview: “Ik zou graag willen zien wat de regering in de laatste (verschillende) jaren van de regering zei dat de regering niet kon doen.”
“Zolang we zeker de situatie zijn, is veranderd totdat we geloven dat de regering geen reden heeft om over een van deze bestanden te praten, zelfs als ik hoopvol ben dat het aan de voet is die aan de voet is.”
‘Business Case’ is veranderd?
In 2022 werd de Oekraïne -aanval in Rusland publiekelijk ondervraagd door de toenmalige premier Justin Trudeau om LNG -leverancier in de Atlantische Oceaan voor Canada te zijn, een paar maanden na de Russische invasie van Russische en andere Europese landen, werd erin geslaagd om alternatieven voor Russische olie te vinden.
“Er zijn verschillende mogelijke projecten in het boek, samen met Trudeau dan de Duitse kanselier Olaf Sholz,” die in boeken zijn waarvoor nooit een sterke business case is geweest vanwege de afstand tot gasvelden. “
“We zijn op zoek naar nu, en de bedrijven zoeken naar, of de nieuwe context een juiste onderneming is geworden om deze investeringen te doen.”
Trudeau zegt dat er een sterke ‘business case’ is die nodig is om de export van LNG in Duitsland te verbeteren
Slechts drie jaar later zei Hajjson dat de business case echt was veranderd.
Krijg nationaal nieuws
Voor het beïnvloede nieuws in Canada en de wereld, als ze zich voordoen, meld je dan aan voor het breken van de nieuwswaarschuwingen die rechtstreeks aan je worden geleverd.
“Ik denk dat een paar jaar geleden een mening had dat de vereisten van aardgas relatief klein en relatief korte termijn zouden zijn,” zei hij.
“Ik denk dat we allemaal begrijpen wat er gebeurt in de Oekraïne -post, wat er gebeurt met AI, die een overgangsbrandstof wordt die lang brandstof wordt. Canada heeft in dat geval de kans om een geweldige partner in Duitsland te zijn.”
Hajjson zei een andere wijziging is dat de eerste verzending van de eerste verzending van LNG Canada in juni in Azië wordt gelanceerd vanuit de nauwelijks open exportfaciliteit van BC’s Kitimat
De eerste fase van het project zal naar verwachting elk jaar 14 miljoen ton gas exporteren. De output zal verdubbelen in een tweede fase van overweging.
Vijf meer exportvoordelen bevinden zich in verschillende stadia van constructie of goedkeuring van de regelgeving – ze zijn allemaal in British Colombia en ze zijn allemaal bedoeld om LNG aan Azië te bieden. Verwacht wordt dat projecten tussen 2027 en 2030 beginnen te werken.
Canada kan de grootste leverancier van vloeistof aardgas in Azië zijn: CEO van energie
Pogingen om exportkracht aan de oostkust te creëren waren moeilijker. St. John LNG -faciliteiten van New Brunswick zijn een geplande export die stierf voor export in 2021 toen het Spaanse bedrijf neigde naar de toenemende uitgaven.
In de wijdverbreide oppositie van het project verwierp de Cubec -regering een aanbod voor een LNG -faciliteit in de Saguenoy -regio Quebec in 2021.
Desalniettemin heeft de afgelopen maanden de premier Franois Legalt herhaaldelijk gezegd dat de Quebers meer open zijn voor de fossiele brandstofprojecten in de provincie vanwege de lopende handelsoorlog met de Verenigde Staten.
In juli bevestigde LegalT dat zijn teamleden vertegenwoordigers van Canada, het nieuwe hulpbureau van de Noorse energieorganisatie, ontmoetten dat ze LNG -exportfaciliteiten in Quebec willen creëren.
Premier zei destijds dat het project gebouwd op de noordelijke oever van de St. Lawrence-rivier in de jasward regio van de provincie “zeer primair” was.
De eerste LNG van EB BC tot Azië identificeert de verzending van Canada
Pancratz Merk op dat naast het verhogen van de haven- en spaarcapaciteit een nieuwe pijplijn in West -Canada ook nodig zal zijn voor LNG -export. Hij zegt dat dit ook mogelijk is, maar er zijn verdachte “veel obstakels” bij betrokken.
“Behalve de fysieke opbouw van de pijplijn moet je een bedrijf vinden dat het wil redden,” zei hij.
“Je moet de eerste race op het bord krijgen, je moet op het bord komen. En je moet in principe een uitdaging of weerstand hebben, of gewoon om veel politiek kapitaal uit te geven om het te verspreiden. En ik zie het zeer waarschijnlijk.”
Monitoba Premier Wab Coeyws vertelde verslaggevers dinsdag dat zijn regering Carnie en de federale kabinetsministers voor de haven van Churchill aankleurde als een “nationaal belang” -project.
Hij zei dat de haven een concurrentievoordeel was, hij kreeg zijn positie in zowel Noord- als West -Canada, en Carnie werd aangemoedigd om die punten in Duitsland te weerspiegelen.
Carney zegt dat elk project dat is gebouwd onder de Federal Major Projects Act, wiens doel is om de baan binnen twee jaar goed te keuren en te beoordelen, moet voldoen aan de aankopen naast de eerste race en lokale overheden die aan milieucriteria voldoen.
De conservatieven hebben de liberale regering opgeroepen om het spoor snel goed te keuren en projecten te creëren, om de bestaande regelgevende wetgeving van het energieproject in te trekken, met het argument dat bouwers moeten worden bevestigd om in Canada te investeren.
Dinsdag zei Hazson dat hij zei: “Hij ontmoette een vreselijk Duits bedrijf dat behoorlijk geïnteresseerd was om met ons samen te werken.”
Canada loopt nu tegen de Verenigde Staten, die in zeven jaar de grootste wereldwijde exporteur van LNG is geworden om de eerste aflevering van LNG Canada te creëren.
De drie nieuwe voordelen die naar verwachting de operatie tegen het einde van het volgende jaar zullen lanceren, kunnen de exportcapaciteit van LNG met 50 procent in het land vergroten, Volgens de administratie van Amerikaanse machtsinformatie.
De nieuwe handelsovereenkomst van de Amerikaanse president Donald Trump met de Europese Unie omvat belofte om US $ 750 miljard US $ 750 miljard te kopen in de komende vier jaar, een belofte Analisten zeggen dat dat niet nodig is.
De EU had vanaf 2022 al een overeenkomst gehad om het Amerikaanse LNG te kopen nadat Rusland Oekraïne had binnengevallen.
VS en EU Strike LNG -deal om de afhankelijkheid van Russische olie te verminderen
Dit betekent niet dat Canada geen druk wordt, maar bondgenoten ondertekenen een machtsovereenkomst met elkaar om te vechten tegen China en andere vijandige landen en in Rusland.
“We zijn wanhopig,” zei Pancratz. “Economische zaak (voor de verkoop van LNG in Europa) hetzelfde (zoals het was drie jaar geleden), maar de economische behoefte is hoog.”
Carlton University’s Canada-US Relations Expert Group, in Een whitepaper over de toekomst van de stroomsector van Canada In juli zei het dat de LNG -infrastructuur een van de grotere projecten zou moeten behoren die binnen de komende zes maanden zijn goedgekeurd, de nieuwe wet was “kritisch” om een succes te garanderen.
Er staat dat alleen LNG het BBP van Canada elk jaar ten minste $ 1 miljard kan verhogen.
“Als Canada niet samenwerkt … dit is het grootste falen van het economische beleid in decennia”, zei Pancratz. “Als we deze kans missen, is het gewoon ongelooflijk.”
– inclusief het bestand van de Canadese pers