Het Amerikaanse televisienetwerk maakt een eigen nieuwsafdeling van NBC News en zal het NBC Peacock -symbool uit zijn nieuwe logo verwijderen.
MSNBC News Network zegt dat de naam nu kort mijn bronnieuwsweergave of MS zal blijken als onderdeel van bedrijfsscheiding van NBC.
Het tv -netwerk sprak een genereus publiek aan met een stabiele persoonlijkheid, waaronder Rachel Mado, Ari Melbah en Nicole Wallace, maakte de aankondiging op maandag. Het maakt een eigen afzonderlijke nieuwssectie van NBC News en als onderdeel van de wijziging zal het Peacock -symbool van de NBC ook worden verwijderd uit het logo, dat later dit jaar van kracht zal zijn.
De naamsverandering werd besteld door de NBC Universal, die afgelopen november werd gesloten Cable Network USA, CNBC, MSNBC, E! Entertainment-, zuurstof- en golfkanalen staan bekend als versie, in haar eigen organisatie. Geen enkel ander netwerk verandert hun naam.
MSNBC kreeg de naam na de vorming van Microsoft en NBC in 1996 als een partnerschap. Zelfs toen was het voor velen een prachtige monika. Maar het zat vast, zelfs na het NBC -partnerschap met Microsoft.
Op de eerste dagen van Mark Lazarus spin -off van versie zei MSNBC dat de naam MSNBC onverwacht op de aankondiging van maandag zou zijn.
Naamveranderingen dragen altijd een inherent risico en MSNBC -president Rebecca Kutler zei dat het moeilijk is om het netwerk voor te stellen in een andere naam voor werknemers. “Het was geen beslissing die zonder snelle of belangrijke controverse werd genomen,” zei hij tegen het personeel in een memo.
“In dit moment van verandering heeft de NBC Universal besloten dat een nieuwe, afzonderlijke identiteit van ons merk nodig is,” zei hij. “Deze beslissing stelt ons nu in staat om onze eigen cursus in te stellen en onze onafhankelijkheid te versterken omdat we ons eigen moderne nieuwsgradingsbedrijf creëren.”
Kuttal zegt dat de redactionele richting van het netwerk hetzelfde zal blijven. “Hoewel onze naam zal veranderen, zullen we niet doen wat wij en we doen,” zei hij.
Desondanks is het opmerkelijk dat het bedrijfskanaal CNBC “NBC” verlaat. MSNBC betoogt dat CNBC altijd een grotere scheiding heeft behouden en minder snel veel van dezelfde onderwerpen met zijn zakelijke focus heeft bedekt.
De relatie tussen een nieuwssectie die de objectiviteit benadrukt en die de genereuze bocht niet verbergt, heeft lang veroorzaakt. De Amerikaanse president Donald Trump verwees naar het netwerk als “MSDNC” voor het Democratic National Committee.
In een recente aflevering van Pivot vermeldt Mado dat MSNBC niet langer hoeft te concurreren met NBC -nieuwsprogramma’s om producten van buiten het veld te melden – wat betekent dat het niet langer “links” zal zijn.
“In dit geval kunnen we onze eigen instincten, onze eigen vragen, onze eigen prioriteiten, journalisten en correspondenten toepassen om de dingen te krijgen die we nodig hebben,” zei Mado. “En dus zal het beter zijn.”
MSNBC -host Joe Scarborough heeft maandagochtend het nieuwe netwerklogo uitgebracht op zijn show. “Het ziet er te sport uit om naar te kijken,” zei hij.