De namen die met een sterrenbeeld zijn geïdentificeerd, zijn gewijzigd om de identiteit te beschermen.
Vorige week, toen de* moskee van Akmal werd vernield in Basildon, een stad in het Engelse district van Essex, voelde hij zich beven.
De 6 -jarige elektrische ingenieur zei: “Ik ben erg gewond”, verzocht een pseudoniem van Al Jazeera te gebruiken. “Het was heel dicht bij het huis. Mijn lokale moskee (moskee). Het voelde als de echte trap op de tanden.”
Kort voor middernacht op donderdag werd het South Essex Islamic Center in Basildon vervormd. De rode kruisen werden over zijn muren nagesynchroniseerd, evenals de woorden “Christus is koning” en “het Engeland”.
De tijd vóór de gebeden van vrijdag verscheen aan veel mensen – een poging om een eikel te bedreigen in de aanbidders in het zuidoosten van Engelse provincie.
“Mijn vrouw en kind groeien hier op,” vertelde Akmal aan Al Jazeera. “Ik wil weg van de regio. Ik kan hier niet blijven.”
Gemeenschapsleiders hebben de aanval veroordeeld.
Gavin Kalahan, de leider van de Basildon Council, beschrijft het als ‘barmhartige criminele lafheid’.
“Draag het niet. Vergeef het niet, het is het gedrag van zwendel, en het schaamt onze stad … de lafaards die het hebben gedaan, zullen worden betrapt,” zei hij. “Het is geen toeval om dit te doen vóór het gebed van vrijdag, wat het doelwit is dat het bang is en en het schuldig is.”
Wajid Akhtar, hoofd van de moslimraad van Groot -Brittannië, zei: “De St. George -vlag is een symbool van Engeland dat trots op ons zou moeten zijn. Omdat het moet worden gebruikt, (wat) weerspiegelt hoe de nazi’s de Joodse huizen, onze vlag en onze natie hebben opgemerkt om een schande toe te staan om de stilte te verhogen.”
De politie van Essex onderzoekt het incident.
Raadwerkers en vrijwilligers werkten ’s ochtends om graffiti te verwijderen vóór de komst van de aanbidders, maar het gevoel van angst duurt nog steeds.
“Ik was geschokt,” zei Sajid Fani, 43, die in deze regio woont. “Ik had niet verwacht dat zoiets hier zou gebeuren.”
De lokale Bispara -invasie ontkende het misbruik van het christelijke imago. Ze gaven een gezamenlijke verklaring af dat het vandalisme “schandalig en diep afdwaalde” en zei dat het roepen van christendom om racisme te rechtvaardigen “theologen liegen en moreel gevaarlijk”.
Racisme
Het vandalisme vond plaats in de opwindende omgeving van het VK in protest tegen asielzoekers en een promotie van sociale media.
In de afgelopen weken brachten degenen die zich aan deze oproep hebben gehouden de vlag van Engeland aan St. George’s Cross en Union Jacks in verschillende winkels over de snelwegbrug, lantaarnpalen, afrouters en VK. Rode kruisen gespoten op de witte strepen van zebra -kruising.
Volgens de extreem-rechtse Hope Hate Hate Hate Group, wordt de expeditie geleid door voormalig islamofobe Engelse Defensie League-lid Andrew Curien, en nu is de politieke partij de eerste beschermingspersoonlijkheid van Groot-Brittannië, een anti-moslim, anti-immigrantenpartij.
Wanneer sommige supporters dit project als een patriot omlijsten, is het betrokken bij racistische evenementen.
Racistische graffiti is op verschillende andere plaatsen verschenen. Genofobe slors worden bijvoorbeeld op gebouwen gespoten in het noorden van Baseldon ongeveer 300 mijl (ongeveer 500 km) ten noorden County Durham En Hawton-L-Spring In Noord -Engeland.
Sommigen hebben zich gericht op de kwestie van onderdak.
In de afgelopen maanden hebben Britse televisienetwerken en kranten een belangrijke dekking voor asielkandidaten gewijd, omdat sommige sociale mediasites hen in staat stellen hatelijke inhoud uit te breiden.
Shabna Begum, hoofd van de race -gelijkheidtank tank Runimed Trust, zegt dat het vandalisme deel uitmaakt van de “horrorintensiteit van islamofobie”, die de moslimgemeenschappen in de politieke en mediabeschrijving verdeelt.
“Een politieke en media -soundtrackgewas die wordt gespeeld op het vandalisme van onze straten en moskeeën over het vandalisme dat de moslimgemeenschappen meedogenloos onvolledig heeft gemaakt,” zei hij. “Of het nu een beleid of verklaring is, we hebben een dieet gekregen dat ons vertelt dat onze economische problemen worden veroorzaakt door moslims, immigranten en asielmensen.”
Hij waarschuwde dat de geschiedenis de regeringen toont die geen economische aantijgingen ondervinden wanneer het aan minderheden valt.
“De vraag is dat de vraag is hoeveel dit verraad zal worden besteed aan de moslimgemeenschap die als politieke weide diende,” zei hij.
Basildon Fanny zei: “Dit is een vreselijke oorzaak.
Enkele dagen voordat de moskee werd vernield, werd een omronde geschilderd met een Rode Kruis.
“Ik was niet van streek om de vlag van Engeland te zien opgeblazen,” zei Funny. “Maar het is een aparte ot, het heeft een lijn overschreden.”
In termen van vandalisme moedigden moskee -leiders de aanbidders aan om een groter aantal vrijdaggebeden als veerkracht bij te wonen.
Fani zei dat het stemmen groter was dan normaal: “Alhumulillah (dank aan God), dus meer mensen zouden naar de moskee komen, dus het resultaat was positief.”
‘Een lijn tussen patriottisch en direct racistisch’
Een moslimvrouw die in Baseldon MARYM woont*”Aanval op de moslimgemeenschap” betreurt omdat ze benadrukte dat het een donker klimaat weerspiegelt.
“Er is een lijn tussen patriottisch en direct racistisch of islamofoob – en sommige mensen hier overschrijden de grens.”
Volgens hem heeft een golf van protesten tegen huisvestings asielzoekers in hotels eerder deze zomer gekoppeld aan de islamofobe marteling – vooral in Apping, een nabijgelegen stad waar het Bell Hotel het centrum was van de gewelddadige beweging.
Politiegegevens hebben nog geen link of racistische aanvallen bevestigd, maar lokaal gerapporteerde gebeurtenissen vertellen een zorgwekkend verhaal.
Vorige week werden een vrouwelijke vrouw en haar kind gearresteerd na raciale marteling, terwijl de vandalen St. George’s huis in de buurt overstaken.
Eind juli zeggen bewoners dat glazen projectielen werden gegooid van de bovenste verdieping van een gebouw in de buurt van Basildon Station, dat duidelijk moslimvrouwen en kaste -families opmerkte.
Naast de titel van de titel gooit Meriam een lijst met andere recente raciale voorbeelden beschreven – een vrouw van Oost -Afrikaanse afkomst, bekend als een racistische smet, een chauffeur belachelijk een moslimvrouw in een hijab als een “postbox”.
“Helaas ben ik (ook) het slachtoffer geworden in Basildon veel islamofobie – vaak voor mijn kind,” voegde hij eraan toe. “Het heeft mijn geestelijke gezondheid beïnvloed … Het heeft zojuist veel trauma en barrière voor een eenvoudig leven gecreëerd.”
Om snel de aandacht te trekken van de raadslid en de politie voor de moskee -aanval, worden de incidenten tegen individuen vaak onverwacht.
“Als de politie beter betrokken is bij de gemeenschap, wat zijn dan de hatelijke misdaden, hoe ze te melden, hoe de onderzoeken werken, het zal de rapportagebarrières verwijderen,” zei Meriam.