In een luchtfoto arriveerde een containerschip op 1 augustus 2025 in de haven van Oakland in Oakland, Californië.
Justin Sullivan | Getty -afbeelding
De nieuwste handelsoorlog met het China van de Trump -regering heeft in 2018 verschillende parallelheden met zijn bron bereikt.
Er is echter een aanzienlijk verschil: Amerikaanse agentschappen hebben een graad in de mate dat de graad die wilde verhogen door racen te verhogen om meer producten uit China te brengen.
In vergelijking met de toploading van frontloads die in 2018 plaatsvinden in vergelijking met 2025, hebben Amerikaanse verladers dit jaar meer dan twee keer het percentage Chinese export geïmporteerd,
Om het verschil te vergelijken, gebruikte CNBC Trump gegevens van de Impenzius van 25 2016 vóór de wereldverklaring van Trump Trade War.
In 2025 zijn er drie grote frontloadingsgebeurtenissen als gevolg van het gewijzigde tarief.
Importeurs begonnen zich van China naar China te haasten, dat in januari begon en toen een beetje afnam in februari en maart. Er was een tweede kleine voorlading tussen maart en april. De top van de Verenigde Staten van China tot de Verenigde Staten was van juni tot juli, waar de export met 49% toenam nadat het tarief met 34% was verlaagd.
In 2018 kwam de hoogte van de FRET -lading tot de herfst: tussen de maanden september en oktober waar de containers 12,2% waren toegenomen en de extra 22% tussen oktober en november toenam.
Maar nu zijn er tekenen dat het exportniveau uit China is begonnen af te dalen, met de boeking van de zeevracht en de spottarieven voor zeeholder zijn te zien in verzendgegevens.
“Het verschil in export van China naar de Verenigde Staten van juli tot augustus is 40%,” “Ja, de maand is nog niet af, maar in werkelijkheid hebben we nog maar één week. Met het oog op de toch al geavanceerde vraag voor het begin van het jaar, denk ik dat we kunnen beginnen met importeren onder de 600k TU’s gedurende enkele maanden.”
Deze bestellingen komen in juli en augustus de Amerikaanse haven binnen. Ocean Freight Order wordt besteld in juli en augustus begint in september en oktober.
De spotsnelheden op de transpacificroute zijn ook continu afgenomen, volgens de Meritam Data Company Dryry. De tarieven van Shanghai-Los Angeles zijn met 3% gedaald ($ 2.412/veertig voet equivalente eenheid/FEU), en Shanghai-New York Route-tarieven (3.463/FEU) zijn met 5% gedaald.
Op zijn website zei Drewi: “Het nastreven van de korte aankoop door de retailers, die vroeg in het begin van het topseizoen eindigde. Ze neigen nu naar de collectie als reactie op een vermindering van een vermindering van een vermindering en tarief van de Amerikaanse economie.
Hughes zei dat na het eerste frontloading -evenement in 2018 een daling van vier maanden was in Chinese producten die de Verenigde Staten binnenkwamen. Het patroon is ook gezien in verschillende andere frontloadpatronen. Deze omvatten na februari 2025 frontloading, terwijl US -schepen vóór de “releasedag” vóór de producten werden gerangschikt.
“We weten dat deze patronen nu in het geval van de scheepvaart zijn, en het is de meest onevenwichtige piek voor de voorlading,” zei Hughes, “zei Hughes.