Met het ministerie van Toerisme, Discover Dominica Authority (DDA) en samenwerking met de Caribbean Tourism Organisation (CTO), heeft een initiatief dat is ontworpen om de kwaliteit van de dienstverlening in de toeristische sector van Dominica te verbeteren met succes de Chief Experience Officer (CEO) trainingsreeks opgezet. Een gezamenlijk persbericht van 28 juli tot 1 augustus 2021 stelt dat het programma het 57 Frontline -personeel heeft getraind en uitgerust met hun memorabele en consistente bezoekers met de vaardigheden die nodig zijn om interactie te bieden.
Deelnemers kwamen uit verschillende delen van de industrie, waaronder NIES, gidsen, vakmanschap en souvenirs, kapsels, hotelpersoneel en bosbouwpark Rangers. Trainingssessies hebben gemeld dat ze teamwerk en samenwerking hebben gepromoot door een uniek systeem van verandering aan te moedigen in een gecombineerde mindset van bestemmingssucces.
De sessie werd geleid door de heer Norris Clement, projectdirecteur van het CTO Human Capital Development Initiative, die meer dan 26 jaar ervaring bedacht in het bieden van excellentie. De belangrijkste onderwerpen zijn onder meer gevoelige intelligentie, strategie voor serviceherstel, voortdurende verbeteringspraktijk en drukte van belanghebbenden.
“Onze serviceleveranciers zijn de hartslag van de toeristische industrie van Dominica, de training heeft hun vaardigheden versterkt en hun belangrijke rol in de ervaring van onze mensen versterkt”, zegt Marva Williams, de chief executive officer en directeur van het toerisme.
Het ministerie van Toerisme en de DDA hebben gedeeld dat de CEO -trainingsserie een voorbeeld geeft van hun ontwikkeling van het personeelsbestand, de kwaliteit van de dienstverlening en de duurzame uitbreiding van de toeristische sector van Dominica.