Een Britse Airways -vlucht was gesloten nadat het extreme verwarmde vliegtuig te zwaar was.
Twintig London City Airport-Bande Jet moest naar beneden komen om extra brandstofpompen te compenseren.
De BA -embryer Erz -1 -sap was nodig omdat de 35C -omstandigheden van Italië meer moeilijk moesten werken om de cruisehoogte te bereiken, omdat de wind de lucht minder frequent had gemaakt.
Korte 5.118 ft landingsbaan op de luchthaven van Amaris Vespuchi in Florence – halve lengte van het hoofdspoor van 10.879 voet Gatwick – het probleem is verder ingewikkeld.
Op de vlucht van 8 augustus van 8 augustus zei een Brit mam: “De piloot zei dat mensen moesten worden afgevoerd vanwege extreme hitte.
“Het was ongeveer 35 graden en de motor vereist extra brandstof om effectief te lopen.
“Het personeel zei dat 36 mensen moesten worden gelost, maar uiteindelijk moesten ongeveer 20 mensen dalen.”
BA verontschuldigde zich bij de getroffen passagiers tijdens de vlucht.
Een woordvoerder zegt: “Vanwege de unieke aard van de korte startbaan van het vliegveld beïnvloedt extreme temperatuur de luchtdruk, dus het gewicht van het vliegtuig moet worden verlaagd.
“We hebben spijt van het ongemak. Onze teams hebben hard gewerkt om passagiers zo snel mogelijk naar hun bestemming te brengen.”
Luchtvaartspecialist lezen Dr Vreugde Williams zei: “Zomer warme dagen zullen nog vaker voorkomen wanneer kleine luchthavens moeten afvallen.
“De omstandigheden die ongeveer een dag in de zomer zijn gebeurd, kunnen drie of vier dagen per week in de jaren 2060 plaatsvinden.
“Vliegend Spanje,, Italië Of Vet Vanwege de klimaatverandering kunnen vluchten duurder zijn om minder mensen te dragen. “