Preet Sarkar is een constituerende maker en een kledingmerk, eigenaar van Petizen.

Beleefdheid

Preeti Sarkar begon op 18 -jarige leeftijd op YouTube te posten. Vandaag heeft de 24 -jarige jongeman ongeveer 1,6 miljoen gevolgd in zowel Instagram als YouTube en zijn eigen kledingmerk gelanceerd.

Hij is zijn eigen bedrijf gestart sinds de oprichting van sociale media, onderdeel van de groeiende golven van beïnvloeders in India.

Veel van de beste makers van India profiteren van hun bestaande fanbases voor het creëren van direct-to-buy-to-business business Het schoonheidsmerk Termen helpen. Shapware -merk Glorie aan Teneza SportvoedingsmerkDe

“This is a recent trend for influential people (in India.) … Histor Tihahaasically, we have seen successful entrepreneurs in India who have become dominant, and not in the other way (in the vicinity),” Emia Swarup, who is a marketing counselor and the CNBC, this is Make Make Make Make Make Make Make.

De Indiase maker -economie heeft de afgelopen jaren een groot enthousiasme gezien. Volgens een mei Rapport Door de Boston Consulting Group (BCG) zijn er nu meer dan 2 miljoen fabrikanten van banken die meer dan $ 350 miljard in het land treffen.

Volgens het rapport zal de directe inkomsten van het ecosysteem van de maker ook stijgen tot ongeveer $ 20 miljard tot $ 20 miljard in het fiscale jaar 2021, zegt het rapport.

Makers zijn niet alleen leuk vandaag – ze draaien ook de voorkeuren van consumenten en beslissingen om te kopen. Volgens het BCG-rapport zal het ecosysteem waarschijnlijk meer dan $ 1 biljoen duren als een “door de maker beïnvloed” kosten met 20 jaar.

Authenticiteit

Preet Sarkar is zijn kledingmerk, met zijn modellen voor Pretizen.

“Wij (het) hebben een community -aangedreven merk gemaakt … Ik vertelde hen: ‘Als je een model wilt zijn, wil ik je lengte, huidskleur of jij niet zien … Ik ben gewoon geïnteresseerd in dit bericht en ik zal 10 mensen kiezen om het gezicht van mijn merk te zijn,” zei hij.

‘En je gelooft niet (het.) Hier waren 000,3 plus opmerkingen … Ik heb het gebeld

Evenzo zijn beïnvloeders een integraal onderdeel geworden van veel marketingpromoties in India. Dit komt in feite omdat contentfabrikanten een publiek hebben die in hen geloven en hun aanbevelingen – wat belangrijk is voor verkoop, zei.

De beïnvloeders van India produceren gepersonaliseerde materialen die van toepassing kunnen zijn op bepaalde territorium- en hyper-lokale voorkeuren. Het kan heel moeilijk zijn voor de traditionele vervelende media, dus de contentfabrikanten overbruggen de kloof, voegde de klinker toe.

“Ik denk dat … merken ook begrijpen dat pure en transparante dominante drukte (blikken) merken aanzienlijk ten goede komen,” voegde hij eraan toe.

In de Verenigde Staten is het gebruikelijk om te zien dat hun publiek de inkomensstroom van de maker verdient, maar deze trend is relatief nieuw voor India.

Het is op het pad van natuurlijke vooruitgang gekomen, zei. In de afgelopen jaren zijn smartphones en gegevens meer geworden Toegankelijk En betaalbaar in India. “Er waren 346 miljoen geregistreerde mobiele simkaarten in India in de 21e. Het aantal was drie keer hoger dan 20 tot 2021,” volgens Gegevens voor IndiaDe

Het gegevensgebruik in India is volgens het fiscale jaar in het fiscale jaar 2024 gestegen van ongeveer 12 GB in een maand in het fiscale jaar 2024, volgens het fiscale jaar tot ongeveer 27 GB. BCGDe

“Het gaat om vraag en aanbod over … datakosten zijn lage (gebruikte data) pakketten zijn echt wolkenkrabber voor pakketten die klanten gebruiken (gebruiken)”, aldus.

“Dus de invloedrijke mensen zijn later toegenomen en hun portemonnee nemen toe naarmate hun salarissen toenemen, nietwaar? Ze zijn duidelijk op zoek naar andere manieren om () te contant geld () op YouTube of Instagram -inhoud ().”

Het is belangrijk dat de covid -19 -epidemie de industrie ook een grote aanmoediging gaf, zei de vorm.

“We bevinden ons op een reflectiepunt waar de invloedrijke marketing (industrie) echt is toegenomen tijdens de post-bekende periode, omdat (veel mensen) digitaal werden, en dat was de enige vorm van interactie, interactie of … de enige vorm van communicatie,” zei hij.

Wilt u buiten staan, uw netwerk verhogen en meer vacatures krijgen? Meld u aan voor Smarter door CNBC Dit is de nieuwe online cursus, Hoe u een opvallend privémerk maakt: online, persoonlijk en op het werkDe leren hoe je je vaardigheden kunt tonen, een geweldige reputatie kunt creëren en een digitale aanwezigheid kunt creëren die geen AI -transcript kan maken van drie deskundige instructies. Meld u vandaag aan met een couponcode Early Bird voor de eerste korting van 30% overtrof de reguliere COP 67 (plus belasting). 22 september 2025 Maak 22 juli 2025 Geldig aanbod.

Plus, Meld u aan voor CNBC Make It Newsbrief Krijg tips en trucs voor succes in werk, geld en leven In LinkedIn verzoeken onze exclusieve community -verzoeken om lid te worden Verbinding maken met experts en collega’s.

Bronlink