Kies een goed moment om ze te promoten in de fintech -sector.

Manjo Key is gebruikelijk, Digitale bank die “liefhebben” van klanten en en en en Millwal, Engelse voetbalclub Koreaanse fans waar “Niemand van ons houdt, het kan ons niet schelen”? De wens om twee telecommunicatiebedrijven te worden.

Ik ben gewoon DMeerdere bedrijven proberen mobiele diensten te lanceren. Fintech is vooral geïnteresseerd in: Manjo volgt de stappen, inclusief zijn rivaliserende revolutie en de Britse Clarsa en N26 en internationale aanwezigheid in de cloud.

Soms lijkt Fintech alle mogelijke groeplannen te lanceren om te zien welke alleen werkt. Mobiele netwerken zijn echter geen slecht idee en hebben een goed moment gekozen om mee te doen.

Nieuwe deelnemers fungeren als operators van Virtual Mobile Networks (OMV), die netwerkkracht kopen aan operators zoals de Verenigde Staten en verkopen aan retailers. Het model bestaat al tientallen jaren, maar groeien wordt belangrijk. Extra bevoegdheden en financiële stress zijn erin geslaagd om de OMV gulle groothandelsaanbiedingen te bieden aan de traditionele testoperators, De komst van online aankoop en elektronische SIM -kaart heeft ervoor gezorgd dat klanten betere aanbiedingen vinden en het vervolgens gemakkelijker maken om te veranderen. Met elektronische SIM -kaarten kan OMV het netwerk wijzigen zonder het netwerk te struikelen, wat betekent dat klanten naar klanten worden gestuurd.

Als we het toevoegen aan de prijsstijging, is het niet verwonderlijk dat OMV’s, die meestal goedkoper zijn, vorig jaar 1,5 miljoen klanten aan het VK hebben toegevoegdWanneer de traditionele operators samen 54.000 hebben verloren volgens de Anders -analyse.

Enders neemt aan dat OMV elke maand ongeveer 10 pond per gebruiker verdient en 3 pond betaalt aan groothandelskosten. EnAls STO de acquisitie en de kosten van klantenservice regelt, geven ze de mogelijkheid van een belangrijke winst op. Dit is een grote onzekerheid voor veel bedrijven. Fintech heeft echter al een klantenservice -infrastructuur en enkele miljoenen vertrouwde gebruikers.

Voor een groot bedrijf als Revlut of Clarna, Winststijgingen zijn minder kans om te beslissen. Volgens de schatting van Enders, als de Revolut van mening is dat de visie van 15% overtuigd is 11 miljoen klanten in het VK om deel te nemen aan het telefoonplanHet krijgt ongeveer 140 miljoen pond per jaar in geval van extra inkomsten. Het vertegenwoordigt ongeveer 5% van zijn totale 2024, of minder dan 20% van hun winst.

Sector -experts hebben toegevoegd dat marges in werkelijkheid niet zo genereus zijn voor nieuwe operators, hoewel sommige buitenlandse markten zoals Duitsland misschien winstgevender zijnDe en vele Revolution -klanten accepteren al aanbiedingen van bedrijven als Sky TV en Tesco; Het mixen van klanten voorkomt dat iedereen 15% van de gebruikers inhuurt in telecommunicatiediensten.

Desalniettemin is het risico laag, althans op financieel gebied. Stabiele uitgaven zijn bescheiden. De grootste zorg is dat als klanten hun digitale bank aanbidden, de netwerkproblemen over het algemeen worden beïnvloed door de goedkeuring van fintech in plaats van een mobiel netwerk te creëren. Als uw klantenservice faalt, dan is de telecommunicatie -ambitie Ze zullen niet het enige zijn dat ze Finteks zullen vinden met Millwal.

© Financial Times Limited (2025). Alle rechten zijn voorbehouden. FT en Financial Times zijn geregistreerd bij de handelsmerken van Financial Times Limited. Herverdeeld, kopiëren of verbieden wijzigingen. Uitbreiding is volledig verantwoordelijk voor deze vertaling en is niet verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid van de Financial Times Limited.



Bronlink