De favoriete fastfoodketen van de Filippijnen, Jolibi, zegt dat de fraudeurs de resultaten van hun online loterij hebben geraakt nadat ze hebben geklaagd door klanten en na een kort officieel onderzoek.
Jolibi zegt dat “derden van fraude” “meerdere inzendingen” waren, ondanks de bestaande beveiliging voor de mogelijkheid om etenswaren en concerttickets te winnen.
Het agentschap heeft gezegd dat het instemt met het officiële onderzoek en de situatie is gewijzigd.
Veel gebruikers van sociale media waren ongeloof toen de winnaars vorige week op Jolibi’s Facebook -pagina werden gepost. Ze zeiden dat namen zoals Hobby Dynamics, Nobel Beer en Alfreda Corkari kunnen worden gemaakt met AI.
Jolibi zegt dat het “onmiddellijk corrigerende maatregelen heeft toegepast” en “illegale grote prijswinnaars” gediskwalificeerd. Het stopte ook succesvolle trekkingen en zei dat er een herstel zou worden gehouden.
“We willen iedereen verzekeren dat we de problemen die door het ministerie van Handel en de industrie zijn gestart volledig hebben opgelost, en de problemen strikt opgelost,” zei Jolib in een verklaring op woensdagavond.
De namen van de winnaarslijst hebben verrast dat gebruikers van sociale media abnormaal zijn in het land. De eerste en achternamen van de Philipino zijn een mix van Engels en Spaans geërfd van voormalige kolonisten in de Verenigde Staten en Spanje.
De namen zijn Bell Thompson, Aryal Winthiser en Guilda Block.
“Serieus leuk? !!!” Een Facebook -gebruiker heeft gereageerd. “Je AI moet heel lui zijn om dit soort namen te brengen”.
Een ander schreef: “Ze dachten waarschijnlijk dat mensen geen tijd hadden om te lezen.”
Sommigen vergeleken de vice-voorzitters met de controverse van de corruptie in Sara Dutt, wiens kantoor klaagde dat de fictief-smaller-genoemde persoon overheidsfondsen had verstrekt.
Op woensdag zei het ministerie van Handel en de industrie dat het bevestigde dat “eerlijke en transparantie in alle promotionele initiatieven” “Jolibi Burger Blowout de promo zal blijven volgen”.
Jolibi begon in de jaren 1970 als ijswinkel voordat hij het eerste Burger Restaurant in Manila in de vroege jaren zestig opende. Het heeft zijn bedrijf de afgelopen vijf jaar snel uitgebreid en het Amerikaanse café-koffie-koffiebak en het theebak en Michaelin-werkende Hong Kong Dimsam Chain Team ho one.
De oprichter Tony Tan Kakshnog is de zoon van arme immigranten uit Zuid -China. De mascotte van de keten, een rode jas met een rode jas voor altijd, een toestemming van de werkende aard van Philipinos.
De generaties van Philipino Generation zien het merk als onderdeel van hun nationale identiteit, de handtekening is het hoofd van gebakken kip, hamburgers en spaghetti -familiebijeenkomst geworden.
In 2014 leidt de kippengebrek op kippen tot de #Cickensad -trend op sociale media.
Er zijn 1600 winkels in 17 landen, waaronder de Verenigde Staten, de Verenigde Staten, Spanje en Singapore.