Op een saaie, In Amsterdam in 2022 opende Carlos Tavares, CEO van Stelantis, Carlos Tavaras, zijn gezicht en reisde naar een tijdelijk niveau om een menigte journalisten en analisten vol vertrouwen uit te leggen hoe de merken onlangs werden geïntegreerd als een verscheidenheid aan merken. Fiat, Pujit, Masseri, Ram en Opel De auto -industrie stond op het punt de regels opnieuw te schrijven. Vroeg zijn das een beetje, en zijn grijze haar had een trim, het beeld van een persoon gericht op het toepassen van een dynamische kapitalistische principes voor een verbannen, marge-verwoest bedrijf om zich zorgen te maken over zijn aanwezigheid.
Portugese CEO Het was allemaal gepland tot 2030De op dit punt Stelantis’s software -gebaseerde inkomsten zullen creëren € 20 miljard Van het verkopen van abonnementen van klanten. De distributiekosten zullen met 40 procent worden verlaagd vanwege het overgangsmodel van de traditionele dealer. Account voor elektrische voertuigen zal 100 procent van de Stalantis -omzet 50 procent in Europa en in de Verenigde Staten. De inkomsten zullen twee keer stijgen en de marge zal in plaats van de magische dubbele cijfers zijn gereserveerd voor de beste premium- en luxemerken.
“Dit is onze blauwdruk. Dit is hoe Stalantis de toekomst van mobiliteitsingenieur zal maken,” zei Tavares.
Als iemand een auto -eikel kan geven, is dit een handdoek. Na de aankoop van PSA Pusit-Cateren van General Motors wil hij zijn vaardigheden in de tussentijd bewijzen door het meerjarige Voxhale-OPAL-merk in winstgevendheid terug te brengen. Nu was hij klaar om zijn persoonlijk-sociaal stijl te beheren in de nieuw gebouwde kolos Blending PSA Group met Fiat Chrysler Automobiles. Er was hier een wereldwijde organisatie met alle nieuwe energie- en schaalvoordelen klaar om het nieuwe tijdperk te onder ogen.
Meer dan drie jaar later, De Tawaras is verdwenenEn het bedrijf plaatste een gebreide verlies van $ 2,3 miljard voor de eerste helft van 2025 na de nieuwe baas Antonio Philosa Schreef € 3,3 miljardHet meeste hiervan is gerelateerd aan dat plan van 2022.
Een nogal overspelige noot Nu gaat de verklaring op de website van de Stalantis in de verklaring van 2022 zitten: “Veel van onze moed voor 20 doelen worden steeds meer uitgedaagd door de huidige trends van marktmobiliteit, overheidsbeleid en -controle, die is ontstaan sinds de lancering van het plan.”
Stelantis is niet alleen. Bevat andere resultaten die op het moment van schrijven zijn geplaatst Een halfjaar verlies van $ 837 miljoen van VolvoAy Tweede kwartaal schade voor FordEn een veronderstelde Roodachtig Volgens Philip Hauchois, directeur van de AutoS -onderzoek van de investeringsbank Jeffereej, zijn de inloggegevens zodra de referenties zijn weggeruimd voor de Tesler Motor Vehicle -business.
Op dit punt springt de autobedrijf heel publiekelijk met een bestaan. Veel traditionele -gestapte grote beats proberen te navigeren door de aardbevingsverschuivingen in de wereldwijde auto, geleid, maar niet beperkt, de komst van interne verbranding zonsondergang en de komst van goedkope en betere EV’s uit China. De echte zorg is echter dat de automakers in het licht van dergelijke aanvallen op onbekende stress – met zeer weinig uitzonderingen na – ze geen strategie hebben om uit heet water te komen.
Beweegt snelle dingen om te breken
Lange termijn plannen voor autobedrijven zijn nodig, omdat het meestal vier tot vijf jaar duurt om een nieuw model te ontwikkelen. In de vier jaar beweegt de wereld echter zeer snel om te voorspellen wat klanten willen, wat nieuwe regeringen zullen eisen en wat de kosten van concurrerend zijn.
“Vroeger keek je naar de markt, je keek naar de concurrenten, je schreef de economie, je schreef het plan en het gebeurde,” vertelde Adrian Hallmark van Aston Martin en voormalige Bentle tegen een Londense conferentie in juni. “Nu schrijf je het, laat het vallen en wacht gewoon.”