Binnen tien maanden na interval, Bloo Magic, wordt naar verluidt “Dominica’s Brave New Premium ROM” naar verluidt regionaal en daarachter erkend. Volgens een persbericht van het bedrijf is het te danken aan de zachte branding, het vertellen van verhalen in de lokale cultuur en snelle ontwikkeling op sociale media.
Het product werd officieel gelanceerd op oktober 2021 tijdens het Dominica World Creole Music Festival in de Botanica VIP Lounge. Vanaf het begin heeft Bloo Magic gezegd dat het de heersende verwachtingen uitdaagt. Ram’s inspiratie komt van de geschiedenis van het eilandweerstand tegen Dominica’s gerenommeerde kastanjebruine Chief Jaco en de Ian Poëtische overheersing en slavernij. De Balfast Estate produceerde een historische Tihasik-site, inclusief de langdurige traditie van de Rom Making of the 197, met het Tiha-This Caribbean ROM-verhaal (herschrijven).
Productmanager Eriaro beschrijft het merk “Opstand in een fles” en benadrukt de focus op het verbinden met een nieuwe generatie.
Volgens het rapport heeft het merk binnen tien maanden ongeveer 20.000 volgers op Instagram verzameld, veel lokale deelnemers overtroffen en de populariteit van goed ingestelde regionale geest bereikt.
Deze snelheid van sociale media wordt voltooid tegen de eerste van 2025 als aanvulling op de marketingpogingen van de basis op de Caribische eilanden. In april debuteerde het merk in Jamaica tijdens de Carnival Week, samen met prominente selectors zoals selector Boom (ook bekend als World Boom), en nam deel aan evenementen zoals Boom Sonand en Uptatown Mandu. Deze activiteiten hielpen bij het vaststellen van de aanwezigheid van bloo -magie in Kingston, de hoofdstad van het land. Volgende maand werd het merk vrijdagavond in St. Lucia gelanceerd in het Gross Islet met een onverwachte aanwezigheid van het lokale distributeur Food Center en merkambassadeur Mr. Ridge.
In december 2024 werd Ridge officieel benoemd als merkambassadeur. De twee -tijd Caribbean Music Award -winnaar voor de Bouin Artist of the Year (en 2021) is het belangrijkste figuur geworden van de groei van het merk Ridge, stelt de melding.
“Ik denk dat Blie Magic en Ridge een geweldig partnerschap zijn omdat we een vergelijkbare missie hebben – die de wereld verovert en Dominica volledig promoot”, merkte hij op.
Vertegenwoordigers van de organisatie beschrijven zijn team als “jonge, dynamische, Caribische”, zeggen dat hun doel is om de industrie te transformeren van het interne, het merk “waarvan vele zijn geïdentificeerd als ‘Caribbean’ maar eigendom zijn van multinationale bedrijven buiten de regio.
“… Dit is een beweging … van het Caribisch gebied tot Afrika en Europa, met de ambitie om colonpobeniale details uit te dagen,” zei Brand Marketing Manager.
Ivor Nasif, eigenaar van Belfast Estate geproduceerd door Blue Magic, zei: “Hun team is de volledige ervaring – de toewijding en aandacht voor de details die de hele ervaring van het product tot verpakking hebben geïnvesteerd, is echt geïnspireerd. Ze kijken ernaar uit om te zien hoe ver we Ricky en zijn team kunnen wegnemen.”